Monday, June 25, 2012

Hati saya bukan di SINI

Assalamualaikum

Hampir 5 hari saya x masuk ke pejabat..kali ni saya diuji dengan kesihatan anak-anak2..2 hari Ashrof menangis kuat sehinggakan saya x keruan kerana x tahu apa yg x kena..sentiasa mahu di dukung...bila nak letak je dia menangis..Allah..kenapa sayang?apa yg cuba dia sampaikan..akhirnya..terjawab segala pertanyaan pd malam khamis..keluar dr kereta saya rasakan telinga ashrof basah..sampai ke bilik terus saya ambil cotton bud dan korek telinga Ashrof..Allah..Nanah..patut la dia menangis kuat..mungkin telinganya tidak selesa..pagi jumaat saya terus bawa ashrof berjumpa dengan pakar kanak2..Ear infection..mungkin kerana hidung tersumbat terlalu lama..langkah penyelesaiannya doc On antibiotik n bg ubat selsema dalam kuantiti yg sedikit..Allah..moga2 Ashrof cepat sembuh..belum hilang kerisauan di hati saya..pagi Sabtu petaka menimpam Yusuf..Maafkan ibu Yusuf..ibu bukan seorang ibu yg baik..atas kelalaian ibu Yusuf terpaksa menerima 3 jahitan di dahi..Allah..terima kasih atas ujian ini Tuhan kerana dengan adanya Ujian seperti ini membuatkan hambamu ini lebih dekat padamau..sepanjang 5 hari di rumah..banyak yg saya fikirkan..semuanya tentang anak2..betapa hati kecil ini meronta-ronta untuk berhenti kerja menguruskan anak dengan tangan sendiri..Allahhh...tunjukkan jalan padaku Ya Allah..sesungguhnya saat saya menulis ini hati saya x keruan mengenangkan anak2 yg terpaksa saya tinggalkan di rumah pengasuh..Semoga anak2 ibu baik2 saja di sana dan sentiasa dilindungi olehNYA..amin..

No comments:

Post a Comment