Tuesday, August 20, 2019

Lajen Restaurant Bangi - Kedai makanan western sedap dgn harga berpatutan

Assalamualaikum

Baru-baru ni aku ada test satu kedai mkn baru..tatau la bila bukak..tapi baru la bagi aku sbb tak pernah gi try test lagi kan..dekat area Bangi la...Bangi kan banyak kedai makan..kadang-kadang ko x sempat nak try test pun lagi..tatau kedai dah bungkus..haihhhh


Lajen Restaurant
No. 26A, Jalan 3/70, baru, 43650 Bangi, Selangor
018-363 3272


Aku suka suasana kedai niii..susun atur meja makan pun teratur..nampak tak kat dinding yg ada tulisan wetern tu..situ dia ada letak kerusi..kira mcm photobooth..utk ko selfie ke apa ke..Jom tgk apa kiteorg order hari tu...bila bawak bala tentera ni..ko tau le cemana ordernya..masing-masing nak ikut tekak masing-masing kan..layankan je lahh..


Green tea...abg Yusuf yg order..harga seriously aku tak ingat..tapi mostly price makanan kat sini murah la bg aku...air ni aku yg kena habiskan..bg aku..biasa je la..rasa green tea laa kan..x de special sgt..

Milo tabur..pun bagi aku biasa je..x de yg special..budak-budak dgn air Milo mmg berpisah tiada kekdahnya..


Ahaaaa..ni air apple asam boi la x silap aku..aku dgn encik suami..kalau pi memana..kalau ada air pesen gini..konfem kiteorg try test..okla..not bad..cukup rasa dan asam dia tu rasa laaa..


Ha yg ni anak dara yang order...air mango..air dia mmg sedapp..siap ada hirisan mango kat dalam air..org lain pun tumpang sedut skali air manggo ni..bengang je member..bhahaha


Yg ni Aglio Olio Seafood..satu pinggan harganya RM9..dalam menu ada mcm-mcm style aglio..chicken ado..beef ada..kalau aku..kebiasaanya budak-budak mmg nak seafood..komen jujur aku..sedap but a bit oily..satu lagi  x pedas..aku apa-apa mesti nak pedass..maklum la..tekak kg.com


Yang ni nama dia smoky chicky..smoked boneless leg with knuckle chicken grill served with homemade brown sauce & side dish mix salad -homemade apple cider dressing and mix fries & thousand island sauce..haa..aku copy bulat-bulat ayat dr menu dia..bhahaha...harga satu pinggan ialah rm8..tapi ayam dia mmg sedap bg aku..rasa juicy-jucisy gitu time makan..portion sesuai utk sorg je ye..kalau ko share 2 org..ko gigit tulang hayam laa jawabnya..yg ni i olls kasi 5 bintang..yiehhhaaaa..


Yg ni aku order utk si Fawwaz..penyudah makpak yg mencekik lebih-lebih..anak-anak boolayan je..sabau je la aku...ni namanya cheezy friesss...oklaaaa..cuma fries tu aku rasa over cooked..kadang aku tergigit yg keras kejung..


Ni carbonara seafood..portion dia buleh tahan laa...masakan dia pun oklaaaa...nak kata creamy yummy sgt tu idok le...tapi boleh laa..aku syak kat sini yg best mayb yg mcm smoky chicky tu..sbb bg aku pasta dia beshe-beshe je..satu pinggan rm8 ye..


Ni aku tatau nama apa..sbb kakak aku yg order...tapi ni mix la..chicken beef nge lamb x silap aku...pun sedakkk..harga jgn tanya..sbb aku tatau..

Kesimpulannya...makanan kat sini bg aku kalo yg gril-gril mcm hayam kambing tu SEDAP...kalo pasta...beshe beshe je..kalau ko tanya bab harga..bg aku..harga dia mmg murah..dan portion dia pun oklaaa....x caya korg bleh pi try test..alamat semua aku dah tepek..ko waze je la ye..kla...till next entry..tata...

No comments:

Post a Comment