Monday, August 26, 2019

Resepi kek pisang lembut dan moist

Assalamualaikum

Baru-baru ni staf aku bg satu bekas kek pisang..ya ampun..sedap gille weiii..dah le lembut..gebuuuuuu..moist pulak tuuu...balik rumah aku siap suruh encik suami rasa..dia suh aku tanya..ambik order tak..tapi staff aku ni kan jenis aktif program itu ini..so x dan la ye nak terima order-order ni..tapi dia ada kasi resipi..senang je nak buat katanya..so aku tepek sini siap-siap la resepi..bukan apa..takut hilang...mana pulak aku nak rujuk...kot korang nak try test buat..bleh la follow resepi kat bawah nii...mmg terbaikkkkkkkkkkkkkkk..


Kek Pisang lembut dan moist



Bahan-bahan:

👉5 biji pisang
👉3 bj telur
👉1sd teh esen vanila
👉1 cwn gula
👉1cwn myk msk
👉1 1/2 cwn tpg gandum
👉1sd teh baking powder
👉1sd teh soda bikarbonat
👉1sd teh ovalet (jika tiada tak letak pun ok)

Cara-cara:

1.Panaskn oven dgn suhu 170'C selama 15 mnt.
2. Blend gula,myk msk & telur..biar hancur.
3. Masukkn pisang dlm adunan blend gula td n.diblend smpi hancur.
4.Tepung diayak bersama baking n soda bikarbonat.
5. Campurkn adunan blend td dgn tpung n digaul sebati.
6. Masuk.dlm loyang yg dilesek marjerin n then bakar suhu 170'c selama 40 minit.
7. Hiasan tu potong pise nipis2 n taburlh ats adunan. (Kalau nk lh)

* Bole juga dikukus

No comments:

Post a Comment