Tuesday, January 28, 2020

CantekSekali Studio Cafe

Assalamualaikum

Cuti sekolah hari tu kiteorg balik Trg..aku kalau balik Trg kebiasaannya mmg aku akan buat list tempat or makanan yg aku nak makan..tapi kadang-kadang terbabas jugak x dpt follow list sbb tetiba ada je program lain yg x de dalam list..bertabah laa ye..one day aku nak jugak balik Trg acah-acah play tourist gitu..Ni salah satu program yg x de dlm list aku...adik ipar n kakak ipar ajak ngopi di sini...moh le kita...


Lot 4806, First Floor, Jalan Tengku Ampuan Mariam, 20200 Kuala Terengganu, Terengganu



Tada...sempoi je kann deco kafe dia...santai2 gitu kekdahnyaaa..


Sila la order di sini..kutip makanan pun kat sini..kang makanan dah siap..dia panggil le...frankly speaking..menu kat sini x byk pun..ko jgn la expect menu mcm kedai makan ye..ringan-ringan bleh la...hi-tea gitu...


Masa hari kejadian...byk pulak air yg x de...ko oda itu x de,,ini tak de...senang2 ko order je laa air masak kalo payah sgt..konfem hado...


Kek-kek yg ada..pilih jgn x pilih..mana tau kena dgn tekak kan


Simple deco..tapi canti..yet cozy place to lepak laaa



Nama pun cantik sekali..tempat pun cantik..

Image may contain: 2 people, people sitting, table and indoor

Pic from google

Kedai dia dekat bahagian atas..tingkat 1..x de la besau mana pun...tapi ramai jugak org..


Aku order air ni..Chocolate Ice.. sedap sebab x manis sgt.. 


Ni aku dah lupa air apa...hazelnut apa ntahh..yg ni aku x rasa..so jgn tanya cemana rasa dia..


Mozato Bites

Yang ni sumpah sedap...aku tatau la yg bahagian kulit tu dia pakai apa..dalam dia ada cheese yg padu..bila ko makan siap ada cheese tarik tarik tu...n pedasssss...kalo pi sini..sila order...highly recommended..


Mac and cheese bites

okeh..yg ni unik...rupa dah mcm begedil..noo.bukan begedil..dekat dlm dia ada mac n cheese yg creamy..n bila korang cicah dgn sos ciss tu..perghhhh..bertambah lemak berkrimm...sedap sedapppp..ini pun sama...highly recommended..


Mango Milkshake Cake 

Ni pun sedap jugak..fresh cream dia based on mango..siap ada serat2 mango...topping atas tu dihias dengan hiasan buah mango..again..cake-cake kat sini moist..and x terlalu manis...so sedap utk dimakan..


Horlick cake

Aku tatau betul ke x nama kek ni..tapi ada rasa horlick n ada nestum x silap aku...cake yg ni aku kureeng sket..rasa dia pelik sgt..seriessss..



Devils food chocolate Cake 

 Yang ni padu betul coklat dia...huhuhu...penggemar chocolate cake should try this laa..



Sirap Bandung Selasih Cake

Yang ni pun rare jugak...korang makan cake ni ibarat mcm korang minum air sirap bandung la..gitu rasa dia..siap ada biji selasih tu..bhahaa...kek ni moist dan x terlalu manis..oklaaa 

Setakat ni itu je la makanan yg aku try..kalau ko tanya ok ke x...bg aku oklaa kalo ko takat nak makan ringan-ringan sbb nama pun kafe kann..bukan kedai mamak...harga pun boleh laaaaaaa...aku lupa nak tepek harga sbb bukan aku yg bayau kan..so aku tatau berapa total damage hari tu...hhuhu...kla...till next entry..tata...

No comments:

Post a Comment