Friday, January 24, 2020

Myeongdong Topokki Korean Street Food, Bangi Gateway


Anak dara aku sejenis yg suka mencuba makanan baru..especially korean or japanese food la..mcm ibu ayah dia..takat suka try local food je lah..maklumlaa..tekak kg.com..so baru-baru ni dia ada ternampak la kedai ni dkt area Bangi Gateway..since that dia tak henti-henti la zikir dkt ibu ayah ajak makan sini..maka utk tidak menghampakan permintaan anak..moh le kita...



Aku masa memula masuk terkebil-kebil jugak le tatau nak buat apa....oo..kena order dekat kaunter dulu yee...sila laa pi kaunter..


Nah menu...dekat meja dia dah sediakan menu...so ko study laa tgk apa ko nak makan..aku bab ni failed sket..sblm gi tu akak dah tanya siap2 adik ipar aku apa nak order..tapi tetap jugak salah ko order..bhahahaha...


Ni tempat air ye...dah siap air nanti ko sila laa kutip kat sini..


Ruang makan...selesa laa...org pun  x ramai mana..


Nanti bila ko dah siap order...dia akan bg benda niii...bila benda nii bunyi..ko sila la pi kutip makanan ko dekat satu seksyen ye...


Rabokki (Ramyun + topokki)
Rm 17.90 perset

Ni anak aku si Yusuf laa ni yg order..konfiden dia kata uchu dia kata yg ni sedakk...hambekk..ayah dia order 2..komen aku...mmg le dlm tu ada meggi..tapi kuah dia pekat ye..dan pedass..ko mkn byk2 mmg rasa nak muntah hijau laa...pastu ada telur rebus sebijik..ada topokki yg kenyal-kenyal tu...n utk side dish dia ada kasi sushi..kimchi..ikan bilis goreng garing tu n beberapa batang sayur...set ni dtg skali dgn air..air teh ais tapi ada jelly..layan laaaa..



Myeongdong topokki with cheese
Rm15.90


Ni anak dara aku order..ko jgn tanya aku cemana rasa dia...yg ni aku x makan..tapi dr rupa paras dia aku rasa kuah dia sama mcm yg aku makan dekat atas tu...cuma yg ni ada toppoki pastu dia letak cheese..tu je..


Kimchi bokkeumbap
Rm17.90 perset


Ni anak dara aku jugak yg order...tapi aku yg tukang perabis...ni ala-ala nasik goreng laa...tapi pedas...pastu ada kimchi n dia letak telur goreng sebijik..ada sup kosong satu beserta dgn side dish sama mcm set atas tu jugak..set ni pun datang skali dgn air...air pun sama je aku pilih mcm set pertama td...yg ni kalau ko suka makan nasik..boleh la layan...tekak aku boleh telan..


Kimchi ramyun
Rm17.90 perset


Yg ni anak bongsu aku yg pilih...banyak-banyak yg ni paling laku dan sedap...sbb sama mcm ramen yg ko slalu buat dekat rumah..pedas dan kuah dia x la pekat mcm yg set memula tuu...bezanya cuma ada telur rebus and side dish sama mcm set lain jugakk


Nah..hambek...selambak air ko dpt sbb semua ko order set skali air kan..air dia bg aku sedap laa...teh ais with jelly...huhuhu

Kesimpulannya...kalo korang tanya aku ok ke x..utk org tekak kg.com mcm aku ni..skali try ok kot...takat ramen sup dgn nasi goreng tuu aku ok lagi laaaa...yg lain tu ada rasa ala-ala kembang tekak sket kalau makan byk...lain org lain taste dia kan...kot korg blom try...bleh la pi..mana tau kot kena dgn selera korg...kla..till next entry...tata..

No comments:

Post a Comment