Tuesday, September 6, 2011

Aidilfitri 2011

Assalamualaikum


Orang lain semua dah lama duk tulis entry raya..saya baru terhegeh-hegeh nak buat entry raya..alhamdulillah..puasa yg lepas cuma tinggal satu hari je...hikhikhik..raya tahun ni sangat meriah..meriah makan yer kawan-kawan..aim raya saya tahun ni lebih kepada makanan..haaaiihh..not good not good..sblm balik ganu lagi..dalam paler otak ni dah listkan amender yg saya nak makan..antaranya ialah:

Nasik kuning + sambal belacan (banyak)-alhamdulillah...time buke puasa di trg dapat merasa..
Kuih akok comel kecik-kecik-yg ni pun alhamdulillah..dpt merasa time berbuka di terengganu hari tu..
Nasik dagang-raya ke3 dapat makan di rumah kakak iparku..ohh heaven!!!
Nasik minyak-yg ni x yah kata la...3 buah rumah saya gi..sumer hidang nasik minyak...makan la sampai buncit..
Nasik impit + kuah nasik dagang-yg ni saya dpt makan raya ke2 di rumah pakcikku..haihhh...sodappp..
Nasik lemak + kuah ikan tongkol-yg ini saya dpt makan pd raya ke 3..di ruman mentuaku...sedap sehingga menjilat pinggan..
Sutun celup tepung-encik suami telah menunaikan hasrat saya ini pd raya yg ke 5...tp die yg bedal sampai 3 pinggan..haihhhhh..ini sapa yg ngidam ni bang oiii
Lemang,ketupat palas & nasik impit + rendang-yg ni raya pertama saya dpt makan di rumah bapa mentuaku..adik iparku yg buat...sodap...lenkali sile la buat lgi ye ida..

Selain daripada makanan-makanan di atas..makanan lain seperti kek lapis, nasik putih + singgang + belacan cikno pun dapat juga saya makan...yg x dpt cuma nasik air pengadang baru..oohh..meleleh air liur biler teringat nasik air tersebut...(lap air liur)..ohh yee...roti paung setepek telah berjaya ditempah oleh kakak saya..mujur la mak cikde nak buat..itu pun dpt dlm 4 tepek dan terpaksa bahagi 2..dpt la 2 tepek sorg..tapi paling sadisnye...encik suami telah memulun kedua2 tepek roti paung..saya hanya sempat makan 2 ketul jer..uuuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...ader sesapa yg nak mai kl lg dok?nok kirim paung setepek..

Dan inilah hasilnya setelah makan makanan yg diidamkan...jeng jeng jeng...

Toksah nak komplen banyak..perut jer yg nampak kembang..tp tuan punye tanah tetap maintain cun mcm gambo di bawah ni haa...x caya?cube skroll bawah...

haaaa...kan??betul tak??ok..stop merapu meraban..saya lupa yg saya belum lagi ucapkan selamat hari raya kat semua reader n blogger..selamat hari raya...maaf zahir batin...zero-zero... :)

No comments:

Post a Comment