Thursday, October 11, 2012

Alahai anak..

Assalamualaikum

Minggu lepas rasanya 4 hari anak saya eishah x ke skul..demam batuk dan selsema..smlm dia ke sekolah seperti biasa..pagi ni encik suami msg..eishah menangis tanak ke skolah..mandi pun x nak..alahai anak..kenapa mesti begini..acapkali saya terdengar eishah menyebut beberapa nama guru..garang dan sebagainya..tapi saya katakan pada dia..teacher garang sbb nak bg eishah pandai..hari ini saya tatau apa pula alasannya..apa yg dia takut sgt nak ke skul saya sendiri pun x pasti..ni lah dugaan membesarkan anak2..belum reda lagi serabut di kepala saya memikirkan tentang Ashrof..skrg timbul pula satu lagi benda yg perlu saya pk dan atasi..semoga Tuhan permudahkan segala urusan kami dalam cabaran membesarkan anak-anak2..amin..










7 comments:

  1. Kena tukar sekolah.

    ReplyDelete
  2. Tahun depan dah darjah 1..so x perlu nak tukar sekolah dah..alahaii...runsing pk mender la yg dia takut sgt nak g skul..alahaiiiii

    ReplyDelete
  3. erni,

    sama mcm naufal skang ni
    cuma dia x takut gi skolah tp dia x suka ngan cikgu yg ngajor dia skang ni
    sebab cikgu suka dok denda dia
    klu bdk2 memang standard akan main kan
    tp niza pun x faham knp perlu cikgu denda bdk2 sampai kena berdiri sambil belajar

    naufal x citer tp cikgu sndr yg mengaku kat niza

    apa yg niza nampak skang ni naufal agak stress
    exam paper pun dia x buat
    sedih sgt erni... 1st sem exam paper BM dia dpt 100%... this time dpt less than 50... sgt terkejut...

    rasanya erni try slow talk ngan teacher sebab bdk2 skang ni kena bnyk main psychology ngan diorg... anak2 kita skang ni nampak je lasak n kuat main tp hati diorg sgt2 lembut n sensitif...

    peluk cium utk eishah...

    ReplyDelete
  4. nieza:tgk la cemana nieza..
    geena:sblm ni ok..tapi lately ni dia ada bunyi2 jugak la yg tu garang la yg ni garang la..alahai..budak2 skrg..skrg ni ramai teacher baru..erni sendiri pun kdg2 x kenal mana satu teacher yg dia sebut..

    ReplyDelete
  5. kena tengok diri kita sendiri. mungkin kita pun skg ni macam tu jugak. ada saje yg tak kena.

    ReplyDelete
  6. Bon:erk?tgk diri sendiri?apa2 je la Bonnn...anyway..tq for the comment..makin naik mencanak la visitor i bulan ni..i loikeeeeeee...

    ReplyDelete