Monday, August 16, 2010

Malang Tak Berbau...

Nak dijadikan cerita..jumaat baru ni saya kerja malam...so masuk kerja pukul 2.45..sebelah pagi nya tu saya duduk di kedai mama..tolong selesaikan kerja-kerja yang belum beres..dalam pukul 10 lebih camtu tetiba mama masuk ke belakang dan suruh saya bg no phone aboh..katanya aboh ada repair laptop ngan apek tua tu..tanpa banyak tanya saya terus bg no phone aboh dan kembali ke belakang semula menyambung kerja yang belum selesai..x lama tu mama masuk semula ke belakang..spontan saya bertanya..laptop mana yang aboh repair??takde dengar pun aboh citer laptop rosak..mama kater laptop kakak ku kot..dan dan tu saya suruh mama tanya aboh..skali mama kol aboh n tanya ada x apek kol td..aboh kata x der..SAHHHH!!mama ku dah ditipuuu..Kambing punyer apek..paling saya bengang ialah..dia boleh pura2 telefon aboh depan mama n siap ckp..oo..mintak duit dengan kakak dulu erk?penyudahnya mama saya bg 360 kat mangkuk tu..saya sendiri pun tatau mama bg duit..kalo haku tau la...adoiiii...part paling best skali ialah..waktu tu dah pukul 2.15..tergesa2 saya kemas diri dan capai handbeg utk ke pejabat..cari nset x jumpe..call nset..off..sahh..handset ku telah dirembat oleh cinapek tu..kambing sungguh...kalo la saya dpt apek tu..mau saya sunatkan dia 10 kali..adoii..malang sungguh nasib ku...hari itu saya pergi kerja dengan mood yang sgt tak menentu..marah ada...sedih pun ada..sedih sbb nset kena curi..yg saya terkilannya..x kire la dia nak ambik handset tu pun ambik la...tp nyer dlm tu byk movie anak aku weiii..kalau cina apek tu terbaca la blog saya ni...tulun la pulangkan memori kad pun x per...hahahah..(jgn harap laa)..dan hari itu jugak saya rasa saya x dapat pahala puasa pun..yg dpt lapar dan dahaga jer sebab sebakul saya menyumpah apek tu dlm hati..x cukup dengan tu..siap mintak supaya apek tu kena langgar ngan lori indah water hari tu jugak..sangat jahat saya hari itu ok??en suami pulak kata..x pa la...nanti abg beli handset yg ada torchlight tu utk ayg...uuuuwwwwaa....sangat kesian ok??penyudahnya..habis kerja malam..masuk jer dlm kereta..saya nampak paperbag NOKIA..tp kat dalam paperbag tu x der aper pun..yg ader casing handset jer..eiii...en suami ni sajer jerrrrrrrrr...tapinyer...sampai je kedai mama saya nampak mcm ada handset baru yg tengah charge kat dapur..rupanya lepas hantar saya ke pejabat en suami terus ke kedai nset dan merembat satu nset baru utk isteri terchentaaaaa...adussss..syahdu sungguh rasanya..tengkiu mr hubby for new handphone..skrg ni tuan rumah kedaung hanya reti gune nset tu utk call n sms..yg lain masih x reti..sbbnye tuan punye belog sedikit bute ngan gadget2 ni..sekian cerita utk hari ni..cerita pasal puasa saya sambung esok...daaaaaa...

No comments:

Post a Comment