Monday, July 25, 2011

Sorok Barang..

Assalamualaikum

Hari ni nak cerita pasal Yusuf..anak saya ni cukup terer bab sorokkan barang..dah ler pandai sorok brg..bile kite tanya mana brg tu..dia buleh tunjuk brg tu kat mana die simpan..setengah budak bila kita tanya dia tatau or tanak tunjuk kat mana dia simpan brg tu..

Situasi 1

Saya tengah berkemas nak g umah mama..carik vitamin saya x jumpe..yg jumpa cuma platik beg jer..vitamin sumer ntah ke mana...geledah bawah sofa..semua ceruk saya carik tak jumpa..dah tau...ini mesti kerja si yusuf..time tu yusuf dah duk dlm kete dah...saya panggil die masuk dlm umah balik..

Ibu:Yusuf...bat bat ibu mana?
Yusuf: Bat bat ibu??(sambil berjalan ke arah sofa..naik atas sofa..tgn kecik tu duk korek celah-celah sofa)..ni ibu!!!!sambil tunjuk vitamin saya..
Ibu+Ayah: Senyum sambil pandang sesama sendiri..

Situasi 2

Ibu:Yusuf...telefon ibu mana???
Yusuf: telefon??(sambil berlari ke arah peti ais..bukak peti ais n kuarkan tepon ibu)..ni telefon ibu!!(sambil sengih
Ibu: Bertuah punye anak..jadik eskrim tepon aku..

Sekian cerita yusuf utk kali ni..

Bluweeekkkkkk

1 comment:

 
Images by Freepik