Monday, July 23, 2012

Dugaan Awal Ramadhan

Assalamualaikum

Selamat berpuasa kepada semua teman blogger..maaf lambat wish..bukan apa..banyak benda yg berlaku lately ni..minggu lepas 4 hari saya tidak masuk ke pejabat..maaf boss...anak saya Ashrof tak sihat..bermula dgn flu..lepas tu demam..pagi selasa tu saya bawak ke pakar kanak-kanak Azzahrah..seperti yg dijangka..utk selsema saya cuma diberi ubat spray hidung..nasal spray tu..redho je la sbbnye baby mmg x buleh makan ubat selsema..selain dr selsema..tekak pun merah..batuk..dan demam..so nak tanak doc on antibiotik utk tekak yg merah tu..bermula la episod ibu berjaga malam gara-gara Ashrof yg tak boleh lena nak tido..kesian bile tengok bebi tido menonggeng..tido x sampai setengah jam merengek nangis..blakang ibu ni jgn ckp la..rasa mcm nak patah duk dukung Ashrof yg dah 3.2kg..sabar je la...terima dengan rasa syukur ujian yg turunkan walaupun hati sedikit SEBEK..x per..tuhan rindu nak mendengar rintihan dan doa drpd kami berdua..sebab tu kami diturunkan ujian.. :) Ini la cabarannya membesarkan anak-anak..bukan senang nak membesarkan anak-anak..Sepanjang cuti segera..Ashrof dan Yusuf saya jaga sebaik mungkin di rumah..walaupun sedikit penat..tp demi anak-anak..saya gagahkan juga..Sambil jaga anak..x lupa juga saya masak utk kakak dan ayah encik suami yg datang bertandang menjenguk adik ipar di hospital..alhamdulillah..walaupun sedikit penat masih diberikan sedikit kudrat utk meraikan adik beradik yg dtg dr jauh..Hari Khamis masih tiada perubahan pd Ashrof..air liur masih meleleh, hidung tersumbat..dan paling merisaukan dia sudah mula kurang menyusu..Allah..hati saya mmg x keruan dah saat itu..lantas saya mintak encik suami bawa saya dan Ashrof sekali la ke pakar kanak-kanak Azzahrah..kali ni doc cuma tukar ubat batuk..tuka bg Ventolin pulak dan ubat spray utk kebaskan mulut Ashrof time menyusu..Allah..saya pulang dengan rasa hampa dan risau..dalam kerisauan saya panjatkan doa moga2 demam Ashrof kebah dan mula menyusu seperti biasa..Alhamdulillah..Sabtu pg Ashrof nampak semakin sihat..demam dah baik..cuma skali skala kedengaran batuk berkahar diselang seli dengan bunyi dengkuran gara2 hidung tersumbat..Hari ini..Isnin saya kembali kerja seperti biasa..cuma hati skali skala teringatkan Ashrof di rumah pengasuh..moga-moga x der lagi jangkitan selsema dan batuk drpd rumah pengasuh..mengenangkan Yusuf yg batuk2 bermula dr malam td..dan mengenangkan anak dara saya A'eishah Naqiyyah yg berpuasa di rumah..mampukan dia bertahan pd hari ini?harap2 Eishah mampu bertahan..Entry Puasa Pertama A'eishah Naqiyyah akan say UP bila ada masa terluang nanti..






Nasi Arab utk adik beradik dr Trg

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik