Monday, July 12, 2010

MR. KABAB & BIRYANI

Minggu lepas..hari ahad..saya dan keluarga cuma berehat di rumah bersama dengan anak-anak..ptg tu mama n aboh datang ke rumah..saja berjalan melawat eishah kot..tiba-tiba mama n aboh ajak kami makan-makan..teringin nak makan nasi arab katanya..ingatkan mama n aboh nak gi SABA' di Cyberjaya..rupanya nak cuba restoren baru di presint diplomatik putrajaya..Petang itu kami ke sini..


Ini ialah menu yg terdapat di Restoren Mr Kabab & Biryani..saya tak berapa tau dan tak berapa makan sgt makanan arab..so..apa yang suami order..yang tu la yang saya telan..

Anak saya eishah tido sepanjang perjalanan ke putrajaya..tiba di sini dia terjaga dr tido..sudahnya..dia buat perangai sket..tgk la gambar ni..nak senyum pun payah...
Permandangan dari depan kedai..masa ni orang pun x berapa ramai..kedai pun nampak lengang..tapi kedai ni kira besar jugak la..3 pintu semua sekali..

Mama melayan eishah melepak di luar sementara menunggu makanan yang kami order tu sampai...

Ini pulak anak lelaki saya..sgt la lasak..tak boleh duduk diam..ada saja kerja yang nak dibuatnya..terpaksa la suami melayan bawa dia main dengan kucing sementara tunggu makanan tiba..itu pun tak jalan jugak..dia tetap buat kerja dan lasak..letih letihh...ini la sebab utama kenapa kadangkala saya dan suami hanya memilih untuk tapau makanan saja daripada makan di kedai..



Permandangan dari dalam kedai..mama dan aboh kusyuk menunggu makanan sambil layan minum air..

Penat main di luar..eishah masuk ke dalam..mungkin dahaga..tengok la tu..posing tetap posing tapi tgn tu tetap tak boleh duduk diam..ada jer kijer yang nak dibuatnya..

Antara minuman feveret suami saya sekiranya berkunjung ke kedai makanan arab..mungkin dia sudah terbiasa minum minuman camni semasa belajar di cairo dulu..suami order arabican peach dan saya pula arabican apple..saya minum pun x abis..penyudahnya aboh campurkan peach n apple dan angkut botol tu bawak balik rumah..rasanya tak ada yang minum di rumah kot..kalo ada alamatnya mau ada yang cirit birit kot..hahahaha...

Ini la dia makanan yang mama saya order..katanya nak makan kebab..so petang tu mama order chicken kebab..sedap..sebelum ni saya kurang makanan makanan arab..tp ptg tu saya rasa makanan arab enak skali..hihihi

Ini pula makanan yang suami saya order..grilled chicken with rice..yang ini pun sedap jugak..must try beb..
Ini pula makanan yang aboh order..chicken kebab with rice..yg ini pun sedap jugak..pendek kata..makanan di sini mmg sedap dan harganya pun berpatutan..so apa tunggu lagi...mari la kita beramai2 makanan di sini bersama keluarga..

No comments:

Post a Comment