Wednesday, September 29, 2010

Cinta Terlarang..

Kami

Pagi td on d way ke pejabat..kami mendengar radio hot fm..topik hangat pagi itu ialah..bercinta dengan orang yang x sepatutnya..contoh..pak sedara ke..or maybe suami kawan baik kaaa..antara yang melekat kat telinga saya ni ialah..ada satu sms yang diterima..katanya..suaminya bercinta dengan kawan baik dia..dan x puas hati punya pasal dia sms kawan dia tu..kebetulan suami dia yang terbaca sms tu dan start drpd situ suami kawan baik dia tu slalu mengganggu dan sms dia..dan berterusan sehingga wujud la cinta terlarang..haaaiihh..konfius saya..camner pulak dia bleh bercinta pulak dengan suami kawan baik dia..elok sgt la tu..dia bercinta dengan suami kawan baik dia..kawan baik dier pulak bercinta dengan suami dia..ish ishh ishhh..nauzubillahhhhhhhh..minta TUHAN jauhkan dari segala benda mcm tu..pada saya..semua tu terpulang dan bergantung pada diri kita sendiri..kalau kita x layan dan tak cari..semua tu x kan jadi..contoh la..kalau orang kacau..usha kita..sms bagai..kalau kita x layan..ignore jer sumer tu..x kan menjadi nyer mender2 camni..orang laki pun..kalo depa ni ingat anak bini kat umah..x der nyer dia nak mencari cinta dia luar..sekurang-kurangnya la..sebelum kite buat sesuatu tu..pk la dulu..ambik contoh..5 tahun bersama..x kan la x der satu pun kenangan manis antara laki bini tu..seboleh-bolehnya ingat la balik sumer saat2 tu..jangan la duk pandang mender yang kurang sajer..yang lain sudah x nampak kaa?mcm kes saya..3 tahun berjauhan dengan suami..saya beruntung kerana keluarga dekat dan sentiasa berada dengan saya..paling penting..walaupun kami ni berjauhan..tapi kami selalu berhubung dan berkomunikasi..x kira la..chat ke..voice chat kaa..sms ke..janji sentiasa berhubung..dan alhamdulillah..saya sentiasa ingat status saya sebagai seorang isteri..walaupun dia jauh..saya tetap sms dia..mintak kebenaran sekiranya saya nak keluar ke mana2..hatta nak beli brg2 apa pun saya tanya dia dulu..tapi itu cerita dulu..sekarang kami dah pun tinggal sebumbung..ALHAMDULILLAH..apa yang penting..jujur..jujur dengan pasangan kita..IsnyaAllah selamat semua..buat apa nak menambah pening cari cinta kat luar sedangkan kat rumah dah ada semua..silap2 korang jugak yang pengsan tengah jalan sbb pening nak handle 2 cinta..manisnyer kejap jer beb..penatnyer yang berpanjangan..sori kalau ader yang terasa..itu cuma pandangan saya saja..

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik