Thursday, December 1, 2011

Ombak Rindu

Assalamualaikum

Bercerita bab tengok wayang..dah lama pulak rasa tak tgk wayang..last dulu tgk fast furious 5 kot..ngan encik suami..heaven sungguh berdating 2 org tanpa gangguan 2 org budak kecit..ngaaa..hari minggu ari tu saya dah duk zikir kat telinga encik suami ajak dia p tgk wayang..cerita ape?cerita ombak rindu..hukhukhuk..nampak mcm menarik jer citer tu..harap2 menarik ler..jgn indah khabar dr rupa..plan nye nak pi tgk berdua..tp memandangkan tgh coti sekolah..si eishah pun menyelit skali..x cukup ngan eishah..mak ngah dia pun nak join..tup2 pagi ni 2 org lagi join..ucu ngan ucu shyra..penyudahnya ptg ni kiter pi tgk wayang 6 org ye kawan2..hilang mood nak dating ngan encik suami..kakaka...okla..kat bawah ni ada sket sinopsis tentang movie yg saya nak tgk ptg ni..

Filem Ombak Rindu hasil karya novelis Fauziah Ashaari, Izzah, gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha cukup tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bala dalam keluarga mereka.
Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak ayah saudaranya walaupun hatinya meronta.
Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz sanggup 'membeli' Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.
Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.
Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, model dan pelakon terkenal akhirnya menggugat kebahagiaan Izzah dan Hariz. Apakah mereka bermadu?
Filem arahan Osman Ali ini menampilkan pelakon kacak Aaron Aziz sebagai Hariz manakala, Lisa Surihani (Mila). Turut berlakon Maya Karin dan Umie Aida.


No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik