Thursday, June 1, 2017

Nasi Bajet RM4.50

Assalamualaikum

 

Aku jarang update blog..tapi aku slalu update dlm ig apa yg aku buat..apa aku makan..mana port menarik or sedap utk makan dan sebagainya..so skrg aku just copypaste apa aku tepek dlm IG skali dengan caption and set auto publish kat dlm blog...setle..buleh la korg baca entry dlm blog aku sbb hari-hari ada cerita baru..kahhhhhh..

Tajuk kat atas nasi bajet kan? ↓ caption aku letak dlm IG

kat U*M ni x byk kedai makan yg dekat...paling dekat pun dekat fakulti ekonomi..sblm ni aku slalu beli nasik dekat stall sorg makcik ni....tp makcik ni kadang cekik darah..aku panggil makcik ni makcik daging..haha...sbb ape?ada la cerita disebalik nama makcik daging tu..nanti2 la aku stori..la ni aku dah berpaling tadah..la ni aku slalu beli lunch kat gerai nasik bajet..dulu lauk dia cuma ayam goreng rempah/ayam kunyit,telur dadar,timun dan belacan..la ni dah upgrade..ko bleh pilih satu lauk...ikan ade..ayam pun ada...rege rm4.50 skali dengan air sirap..terbaekkkkkkk 😁😁😁   

Kenapa aku panggil makcik daging?sbbnya ada skali tu aku pi tapau...member aku nak tapau gulai daging..ko bayangkan start dr member aku pegang senduk..sampai laaa dah siap member aku ikat getah..makcik tu asik ckp daging mahal..banyak kali dia repeat weii..nak je aku ckp..makcik..kawan saya ni bawak duit..tau la dia bayo nanti..haihhhh..lepas dr kejadian tu..aku mcm  😒malas nak pi kat makcik tu..sbb aku tgk dengan student pun dia cekik darah..bukan berkira..tp agak2 bia logik sket harga ye makcik..x silap aku seminggu lepas kejadian tu...muncul gerai nasik bajet...memula bukak ada 2 lauk je..ayam kunyit dgn ayam goreng x silap aku..lepas dr tu mcm2 lauk ado..ayam kurma..ikan masak 3 rasa..ko buleh pilih satu lauk je..nanti akak tu akan top up telur dadar sejuring, timun & salad dan sambal belacan..pakej nasi skali dgn segelas air sirap..harga.. RM4.50 👻👻👻👻 tapi kadang-kadang aku terpk..untung ke x akak ni jual..nasik dia bg byk..pastu  lauk ayam goreng kunyit tu pun dia letak banyak..😕😕😕😕😕😕

kla..tu je nak cite..tata


2 comments:

  1. resipi mee goreng, pliss... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. isshhhh....ade je pinas ni..tunggu je laa..kang time rehat ye kuar lee...kate autopublish..kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

      Delete