Monday, October 29, 2012

Perasaan

Assalamualaikum

Anak ibu..

Minggu lepas hari khamis saya dah mula bercuti gara2 Taska tutup..jangan tanya berapa baki cuti saya yg tinggal...soobbssssss...sepanjang cuti..cuma duduk di rumah dan keluar sekitar kl saje..niat di hati nak bercuti dan berjalan2..tp terbantut sbb anak saya eishah x der..balik kg dengan nenek dia..sooo terpaksa kansel coti2..sabtu..kami ke kl..cuma ke SOGO sbb saya nak beli toys bebi..pulang dr kl semua tido kepenatan..mlm lepas magrib kami keluar makan..dan round bandar Kajang..singgah metropoint sekejap..hurmm..mlm ni keluar dgn mata bebi bertampal..masuk metro point..sume mata memandang..lantak la..ader aku kesah???esoknye ke TESCO..beli brg2 keperluan anak-anak..sama juga..menjadi tumpuan..sbb kami tampal mata bebi selama 2 jam..paling menyampah bila masuk kedai Chicken Rice Shop..cashier pandang saya dgn muke berkerut sambil buat muke ppffftttttttttttttttt...ko x yah la nak buat muke LABUUUU...ko nak tau sgt ko tanye je aku..aku boleh bgtau..vengoongggssss...tgh makan duduk satu famili..semua anak pompuan...si suami duduk dekat dgn bebi..sambil pandang bebi si suami dtg dekat dan bertanya..ala..naper ni bebi..naper mata ni..saya dan suami pun bla bla borak dengan org tu..tetiba bebi nak nangis..dan si suami td pun ckp..ok ok..uncle x kaco dah..haaa...kan kalo mcm ni ok..saya x kesah la...tp tolong jgn pandang saya mcm ALIEN..saya ade perasaan..tolong hormat perasaan saya..tolong hormat perasaan saya sebagai seorang IBU..kalo korang IBU..korang tau apa yg saya rasa..rasa courious sangat..tanye jer la..x der hal pun..tp JANGAN LAYAN SAYA MCM TU..sooobssssssssssssssssssssssssss...itu baru tempek sebelah mata...lepas ni kita kuar pakai spek pulak ok bebi..kite tgk apa kater survey...



2 comments:

  1. nasib baik kita ni jenis yg tak boleh baca fikiran orang erni.. kalau boleh baca memang dah lama asyik nak marah... kalau macam si naufal tu pun orang asyik tanya, apatah lagi si baby amir yg terang2 nampak bertampal kat mata tu... lagi la macam2 andaian.. ditambah pulak dengan muka berkerut2.. heiii geram... nih aunty nana tolong geramkan sama nih..

    Tapi begitulah erni.. memang akan ada orang memandang dan buat muka.. takde benda lain yg boleh kita buat kecuali sabar & buat2 x nampak ajer.. kak na dah menghadapi situasi ini hampir 10 tahun dah... bermula dengan si nabeel tu... Insyallah... kalau pakai cermin mata, rasanya orang x akan memandang sangat.. sebab diorang dah buat andaian baby short sighted atau long sighted.. itu ajer.. okay la tu dari orang pikir.. apa la mak bapak baby ni tak jaga elok2 sampai anak punya mata dah kena apa dah... kan..kan..

    ReplyDelete
  2. haiihhh...tu la kak na..erni x kesah pun..mmg erni tampal mata bebi purposely time kuar sbb nak bg dia gunakan sepenuhnya mata kiri dia..org nak kata apa kata la..erni tau apa yg erni buat dan erni buat apa yg terbaik utk anak erni...sooobbbsssss

    ReplyDelete