Thursday, June 1, 2017

Menu Ringkas Berbuka: Resepi Mee Goreng Basah

Assalamualaikum

 

Smlm korang berbuka apa?Aku punya buntu x tau dah nak masak apa..nak masak lauk apa pun x tau..x de idea..yg pasti rasa jemu nak makan nasik..penyudahnya menu pilihan utk berbuka semalam ialah MEE GORENG BASAH...sape sama menu angkat tangan πŸ™Œ πŸ™Œ πŸ™Œ πŸ™Œ Yang sebenarnya aku nak share resepi mee goreng basah kat sini..senang utk rujukan aku kemudian hari..bukan apa..sbbnya aku sendiri pun bantai n ekjas sana sini..skali sedap la pulak..hahaha..jom tgk resepi..

Bahan-bahan:

  • Udang
  • Ayam
  • Mee Kuning sebungkus
  • Bawang Kisar
  • Bawang putih (beberapa ulas..ketuk je)
  • Cili giling (sket je)
  • Sos tiram satu sudu
  • Sos cili..(agak-agak)
  • Tauge
  • Sawi
  • Garam
  • Gula
  • 1 cawan air

Cara-cara:
  • Tumis bawang putih, bawang kisar & cili giling.
  • Masukkan sos tiram, sos cili..perasakan dengan garam dan gula
  • Masukkan sotong dan udang
  • Masukkan air dan kemudian masukkan mee
  • Agak2 mee dah nampak lembut boleh laa masukkan sayur tauge n sawi..
  • Ekjas lagi skali garam n gula..kot tak rasa apa ke..Siap utk dihidang
Yang pastinya..sampai masuk waktu berbuka mee ni masih basah dan x kering..maksudnye kuantiti air satu cawan tu cukup laa utk portion 1 bungkus mee gamaknye..yg penting sodappppp sampai lecen semua org makan πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹..hahaha 😝😝😝😝..klaa...till next entry

#resepi #meegoreng #meegorengbasah #foodporn

No comments:

Post a Comment