Monday, July 15, 2013

Iftar 6 Ramadhan

Assalamualaikum

Hari ni dah masuk hari ke 6 berpuasa..saya EL hari ni gara-gara anak saya Amir Ashrof demam panas sbb tonsil bengkak. Alang-alang dah EL tu..masak la spesel sket hari ni..memandangkan tekak tak rasa nak makan nasik dan P.A Amir Ashrof dah byk kali pesan kat saya.. Buk..kalau ibu sama bapak sudah penat masak..biar saya saja yg masak..okehh...ibatkan org ngantuk disorongkan bantal..laju je mulut saya terus jwb..kak anah..saya dah penat masak ari ni..hahaha..so hari ni P.A Amir Ashrof buat Lontong Special Bandung..sori..saya lupa sgt2 nak ambik gambo..Saya cuma tambah..buat puding roti..itu pun sbb mama yg request dan satu lagi buat skewer utk tambahan juadah berbuka..jom tgk gambo dan resepi

 Puding Roti

 Skewer

Ayam potong sederhana kecil
Capsicum
Baby Carrot
Baby tomato
Bawang Holland potong 4
Ubi kentang potong 4
Brokoli
Olive oil

Bahan perapan:
Jintan putih
Jintan Manis
Blackpepper
Kunyit
Garam

 Perapkan ayam..(lagi lama perap lagi sedap)..cucuk semua bahan di atas ke lidi sate..Lepas tu buleh la grill

Sos Blackpepper (bleh ceduk dr sini: Resepi Sos Blackpepper )

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik