Monday, January 23, 2017

Kad Misteri

Assalamualaikum

Hampir 2 bulan encik suami bertugas..byk yg pahit dr yg manis..sayangnya..indah khabar dr rupa..nama cukup gah..fasiliti cukup gah..tapi sayang..pengurusan tahap bawahan..tak guna claim diri no 1 kalo pengurusan pun problem dan ke laut..Sabtu hari terakhir suami di sana..Jumaat lepas..ada someone letakkan kad atas meja encik suami..atas permintaan encik suami..aku hanya boleh tunjukkan gambar kad dr depan dan belakang..contentnya?biarlah menjadi rahsia dan kenangan buat encik suami..Bukan niat aku nak kondem..tapi realiti..kalau nak berjaya..kena dgr jugak yg x best walaupun pahit..jgn hanya pk keuntungan..pk apa nawaitu sebenar penubuhan sekolah..apa expectation parents pada sekolah. When parent pay more..they expect something wow from u...someone professional to teach their kids..bukan main tangkap muat..Jadi bos kita kena kenal semua staf..bukan kenal melalui org..tapi kenal personally..x guna ada satu team yg bagus..yg berpengalaman tapi satu pengalaman org pun ko tanak kutip..itu bodoh sombong namanya..learn to appreciate your staff..staff bukan mtk ko puji melangit..tapi kalo ko say thanks atas apa staff dah buat pun dah cukup membahgaiakan staf ko tu..nak kije pun heppi dan staf ko pun x berkira dgn ko walaupun ko kerah kerja mcm hapa..

Utk parents..jgn pk semua private school tu semua bagus utk anak-anak..especially yg baru..jangan tertipu dengan iklan dan luaran..kalau nak hantar jugak..tgk dulu 1st produk mereka mcm mana..if ok..mayb bleh proceed..jgn perjudikan masa depan anak2 kita..jap lagi org lain dah belaja sampai mana..anak kita masih lagi belum belaja satu apa pun..jadual pun ko x dapat..kalau nak jugak masukkan..cari skolah yg dah well establish..kalau korg tgk cikgu pun dah mcm touch and go..asik bertukar...sila paham-paham sendiri....aku cuma kesian kat student..especially yg darjah 5 & 6..kat parent pun aku sian..kadang2 parent ni bukan semua berkemampuan..tapi sbb nak yg terbaik...cuba jugakk..kat skolah pun kadang aku sian jugak.ye laa..ni baru tahun pertama..1st baby..kot jgn tahun depan dah x wujud udah le...nantilaa....ada masa nanti aku share kat sini apa tips kalau nak masukkan anak-anak ke private school..apa yg korg perlu tgk sblm masukkan anak-anak ke skolah private..bagi aku..sekolah kebangsaan still the best....sori...aku just bg pendapat aku..sbb lepas drpd mender ni..byk benda yg aku nampak dan aku bersyukur sbb 2 anak aku semua sekolah kebangsaan..huhu..kla..till next entry..babaiii..




Dear Nur Aqreesya,

Tq for the card given to your ustaz....Hopefully we can meet some other times. Apa yg Aqreesya tulis..sgt2 deep...We wish you all the best for your UPSR..


No comments:

Post a Comment