Tuesday, January 17, 2017

Tips susun buku sekolah anak ikut jadual

Assalamualaikum

Hari ni aku nak share tips cemana nak susun buku sekolah anak ikut jadual dengan pantas dan mudah.Aku dapat tips ni drpd Facebook.So bagus aku parking dulu kat blog aku ni utk rujukan diri sendiri dan utkuk rujukan korang skali.

No automatic alt text available.

Memula skali..korang print laaa hari dekat atas kertas kaler yg berlainan..mcm dalam gambar di atas.

No automatic alt text available.

Tampal dekat buku based on jadual kelas anak masing seperti di atas.

No automatic alt text available.

See...dia akan jd mcm ni...so korang akan nampak buku apa yg korang perlu letak dlm beg sekolah anak utk hari2 tertentu.

No automatic alt text available.

Make sure korang ubah stiker ni kalau jadual anak korang berubah sbbnye setau aku laaa...jadual skolah budak2 mmg kerap benar berubah.Lagi satu make sure kalau buku tu buku teks skolah..korang tepek laa atas plastik..jgn buat mcm harta karun sendiri ye..apa yg aku share ni just tipsss...kot boleh memudahkan kerja korang...Aku??anak aku dah darjah 5..Setakat ni aku x pernah lagi guna teknik ni sbb aku cuma susun buku anak-anak utk 2 bulan pertama sahaja..selebihnya aku ajar dorang susun sendiri and aku just monitor..bila lagi nak ajar anak berdikari wehh..huhuhuhu..klaaaa..till next entry..babai

Sumber gambar:Facebook

No comments:

Post a Comment