Thursday, December 16, 2010

Lemah..

2 minggu lepas..tatkala menerima berita tu..saya menangis semahunya..sehinggakan tatkala mendengar butir bicara yang keluar dr mulutnya membuatkan saya terasa seakan mahu rebah..hilang semua semangat..hilang malu tatkala itu kerana saya sebak di hadapan teman-teman..tak sanggup org mengetahui apa yang bersarang di hati membuatkan saya tergesa-gesa meninggalkan majlis dan menangis semahunya di bilik..walapun saya menangis..tapi hati masih belum terasa lega..hingga kini..saya belum lagi rasakan saya dah pun menangis semahunya..kadang kala saya cuba pujuk hati..tidurlah sebentar kerana mungkin semua ini hanya mimpi..sebaik terjaga dr tidur..semua ini akan kembali normal seperti biasa..tapi salah..tidurlah selama mana pun..kenyataan itu takkan berubah..seminggu saya menangis dan membuat keputusan utk tidak tidur di sana..dengan harapan..selepas ini saya takkan menangis lagi di hadapan dia..sehingga kini saya masih mampu bertahan..tapi saya tak tahu sampai bila?sampai bila saya mampu berpura-pura di hadapan dia..sampai bila saya mampu berlagak seperti tiada apa yang terjadi..Tuhan..ku mohon ketabahan hati buatku utk melalui semua dugaan mu ini..


1 comment: