Friday, March 8, 2019

AIA Medical Card Terbaik Utk Keluarga Anda

Assalamualaikum 





Sebelum ni aku ada share pasal takaful agen dan dgn agen mana aku ambik pelan takaful tu kan? Now aku nak share pasal medical card pulak..Again..aku nasihatkan korg..kalau korang mmg ada niat nak ambik medical card...korang kena tgk betul-betul bajet korang..sbb benda ni semua komitment ye..every month ko kena bayar dan ko kena ready dgn kenaikkan bayaran pelan yg korang ambik tu...x salah kalau korang nak survey and mintak quotation sana sini...sbb ni melibatkan komitment long term kan..Kalau korang mmg ada bajet lebih..adalah lebih afdhol ko ambik yg ada perlindungan lain..maksud aku...yg ada pampasan sakit kritikal, kemalangan dan sebagainya..kalau korang tanya aku...medical card apa yg aku pakai..aku pakai medical card AIA..aku ambik family plan..bajet aku x byk..so aku opt for family package which is every month aku paid for 400+ for the whole family..(parent + 4 child)


Pakage yg aku ambik tu lebih kurang ni laa..tapi aku ambik tu dah nak dekat 2 thn kan..so mayb plan yg AIA offer skrg much way better than yg aku ambik dulu..Pakage latest utk family..korang boleh tgk detail kat bawah..

Pelan medikal kad famili ( A-Life Med Famili)

Manfaat (coverage)

1. Faedah bilik dan penginapan hospital swasta - kelayakan bilik RM150 satu malam
2. Kos rawatan dan perubatan di hospital swasta
3. Jumlah dilindungi daripada RM150,000
4. Jumlah dilindungi di atas adalah untuk setiap ahli keluarga (plan family)
5. Had tahunan bagi jumlah dilindungi daripada RM150,000 tetapi TIADA had untuk seumur hidup
6. Kemudahan just swipe
7. Lebih 86 hospital panel AIA
8. Deduktible RM300 untuk setiap hilang upaya.

Korang boleh pilih pakej mana yg korang nak mcm kat bawah ni:

1. Individu
2. Suami & isteri
3. Keluarga

Aku bukan agen ye..aku just share sbb aku rasa benda ni penting dan banyak bg manfaat kat aku..even ko ada saving kat tabung hayam utk medical pun..ko rasa ralat tak kalau duit ko tu sekelip mata je hilang mcm tu je..nak kumpul bukan senang oiii...huhuhu...mesti ada yg ckp..eleh...ntah btul ntah x...ntah2 x penah guna lagi kad tu..aku dah selamat guna kad ni hujung tahun ari tu bila anak aku diagnosed pre measle bronchopneumonia ye..ko bayangkan...5 malam aku bertapa kat KPJ tuuu...alhamdulillah...semua bill hospital anak aku ditanggung oleh AIA..dan semua follow up after discharge also AIA cover..bukan sket2 duit ye..dekat 7 ribu jugak tuu..huhuhu..and tq jugak dekat agen aku..kak amy..byk tolong aku dr sblm warded sampai discharge..sampai laa setle follow up..Mcm aku ckp sblm ni...sila la cari agen yg boleh jaga korang ye..In case kalau korang masih tercari2 medical card utk family...korg boleh la contact agen aku..kat bawah ni aku tepek no phone dia ye...kla..till next entry...tata...

Norzihan Emi
 0122597129



AIA..pilihan saya SEKELUARGA 😀 

No comments:

Post a Comment