Tuesday, March 26, 2019

Berapa Kos Pendaftaran Sekolah Menengah Untuk Seorang Anak?

Assalamualaikum


Tahun ni anak sulung aku dah form 1..sekolah turun temurun...skolah aku kecik-kecik dulu..sebelum ni anak-anak semua sekolah rendah..so bab bajet mmg aku dah terer sangat laa..skali anak masuk sekolah menengah..aku mcm x boleh nak bajet...berapa la bajet utk sorang anak kalau dah masuk sekolah menengah..kat sini aku share sket laa ye...tapi apa pun aku rasa bajet sebenar bergantung pada sesebuah sekolah jugak laaa...


Ni adalah bayaran semasa pendaftaran..pendaftaran sahaja ye..belum lagi masuk buku..mcm aku bgtau sebelum ni...semuanya bergantung pada sekolah anak-anak korang laaaa ye..memula belek kertas ni...aku tatau mana yg wajib mana yg option..tapi bila dah jumpa dgn cikgu kelas...mcm semua wajib le pulok 😂😂😂😂😂 gedebak gedebuk pendafataran sekolah menegah utk sorang anak ialah sebanyak RM444.50..itu pun ada yg aku exclude..mcm seluar sukan sekolah..baju koko..so aku estimate kalo korang ambik semua tanpa pengecualiaan..ko sediakan je lahhh 500+  ye 😰😰😰😰😰..itu baru pendaftaran..buku pulak..buku tulis sahaja aku spend around RM250 laaa...itu pun aku ada exclude apa yg aku rasa x perlu...tu baru buku + pendaftaran..utk baju koko pulak..depends pada pakai seragam apa anak ko masuk..mcm anak aku..masuk pandu puteri...sepasang baju seragam + thsirt koko dalam RM100+ laa aku rasa...

So agak-agak korang yg ada anak bakal masuk sekolah menengah next year..bleh la jadikan rujukan utk estimate duit banyak mana ye..menabunglah dr sekarang agak x merana hujung tahun kang 😹😹😹😹😹😹😹😹..kla...till next entry..tata


No comments:

Post a Comment