Thursday, March 28, 2019

Berapa Yuran Pelajar Baru & Lama Tahfiz Ummah

Assalamualaikum

Hari tu aku dah share berapa kos pendaftaran untuk sekolah menengah kan?hari ni aku nak share berapa pulak kos kalau ko hantar anak ke sekolah agama..kalo Kafa kain hijau tu aku rasa x mahal mcm yg private kot..tapi x sure la..kot korang tau korang bolehla share dekat komen...yg aku bagi ni ialah kos pendaftaran utk pelajar tahfiz ummah..tahfiz ummah ni yg pakai kain and sampin kaler purple..anak aku..dr kakak sampai la adik dia..semua aku hantar sini..turun temurun jugak...cuma bezanya dulu aku belajar dekat Surau Damai..anak aku belajar dekat Surau Ehsan..dekat sgt dengan rumah..jalan kaki je..😝😝😝😝


Yg ni ialah yuran bagi tahun 2019...kebiasaannya sekolah akan bagi senarai yuran sebelum berakhinya sessi..dalam bulan 10 x silap...kalau korang perasan..yg mahalnya ialah yuran darjah 1, darjah 5 dan darjah 6..darjah 5 sebab ada UPKK..dan darjah 6 mahal sbb ada PSRA..mana-mana yang tahun depan anak masuk darjah 5 dan 6 tu..boleh la menabung dari sekrang ye..kalau tak hujung tahun karang meranalah badan 😭😭😭


Belum selesai lagi ye...yg atas tu cuma untuk pendaftaran saje..jgn syok sgt....itu belum campur buku lagi...nahh..yg tulis pakai marker ialah jumlah buku utk setiap tahun ye..nasihat aku..kalau korang ada anak, adik beradik yg sekolah sama ke..sila simpan buku..jgn buang...sebab kalau buku takde perubahan or perturan pakai buku baru..korang boleh je pakai buku-buku tersebut..kat situ dah jimat..takyah beli buku dah..just beli buku tulis..mcm aku..kebetulan anak sedara aku yg darjah 3 tu masih simpan buku darjah 1..so selamat la duit aku..x payah bayar utk buku tahun 1..fuhhh legaaaaaa 😆😆😆

Sekarang korang dah nampak kan..berapa jumlah pendaftaran termasuk buku utk pelajar tahfiz ummah...marilah kita sama-sama start menabung..sbb tahun depan anak aku darkah 5 dahh 😣😣😣😣😣..kla...till next entry..tata...


No comments:

Post a Comment