Wednesday, March 2, 2011

Cuti-Cuti 2011: Balik Kampung Part II

Assalamualaikum...

Hari kedua di Terengganu..pagi-pagi kami suami isteri dah bangun..cadangnya nak pi carik nasi minyak..mlm td habis semua sedara mara kiteorg tanya kat mana ada jual nasi minyak sedap..penyudahnya pagi td kami pi beli dekat dengan pasar mini karida..ahh..lantak ler betul ke salah ejaannya saya pun tatau..selesai beli nasik minyak..kami  pi cari kuih pulak..ohhh!!tetiba teringat pd paung setepek yg mak che der buat..adoiiiii..sedapnye..mengidam mengidam..dengan segera saya arahkan encik suami utk mencarik paung setepek..malangnya encik suami ingatkan saya hanya mereka-reka nama paung setepek itu..mmg nama dia PAUNG SETEPEK la bang oi...laki haku ni nama je anak jadi ganu..Paung setepek pun tatau..yg dia kenal paung goreng jer..akhirnya jumpe jugak dengan paung setepek..tapinya tak selembut yg mak che der buat..ohh..sangat terkilan di situ..

mcm ni la rupe paung setepek ye kawan-kawan..jgn korang tanya haku kenapa nama die cenggitu udah ler..tatau haku nak menjawabnyer..hahaha

sampai rumah..masing-masing bedal nasik minyak tanpa toleh kiri kanan..lantak ler..syok wehh layan nasik minyak...kat kl jgn harap ler nak dpt sama sebijik sejibun mcm kat ganu ni..hihihih..aktiviti lepas makan ialah...mengular ke rumah adik beradik..memula pi umah mok...sedih jer nenek saya..yer la..saya balik kejap..x tido umah die lak tu...sori mok...bukan tanak tido umah mok..tapi tanak nyusahkan mok..mok x sihat..lagipun esok dah nak balik kl..x nak susahkan org nak kena anta kiteorg pi epot lak sbb org semua kijer..setle umah mok..pii umah mokzi..lepas tu kiteorg pi sini..

Sekarang kami berada di A&W Pantai Batu Buruk..wahhhhhh..seronoknyer minum2 petang di tepi pantai..sangat heaven..sambil makan fries..ice-cream dan waffle..aduhh..bestnyerr...sile lihat betapa jakunnya anak saya dpt mkn eskrim..ini pun kire bertuah la eishah dpt makan eskrim..kalau x..jgn harap ler ibu nak bg..kang tonsil bengkak sapa yg susah..ibu jugakkkkkkkk...


Ni pulak encik yusuf..entah memek muke apa dia buat saya pun tatau..ni lg sorang jakun sgt bile dpt mkn eskrim..hihihi..


ohh..yg ini yours truly punye...sedap sedap sedap..

Last but not least..encik suami pun mau jugak...mana buleh..org lain sumer makan eskrim..harusla dia pun nak jugak...

Selesai makan eskrim..kami lepaskan anak-anak main pasir pantai..haihhh...ini pun dorg jakun jugak..si yusuf siap jengket2 kaki..geli ngan pasir kot..last2 saya suruh je eishah bukak kasut..senang..ini x..asyik2 duk angka kasut dia yg penuh dgn pasir jer..

En yusuf..selamba kodok jer g jalan jauh-jauh dr kiteorg..budak ni mmg aci redah jer..moto idup dia..'ADA AKU KESAH??'

Opppsss..tuan tanah kedaung jugak tidak mahu lepaskan peluang bergambo..itu pun setelah memaksa en suami supaya ambik gambar cik isteri yg comel ini..hahaha...perasaaaanggggggggggg...

Ohh..cik isteri dengan baik hati telah mengambil gambar encik suami..see..org tak yah suruh ambik2 gambo pun bang weh..pepandai ler ambik sendiri...hihih..

selesai bermain di tepian pantai kami pulang ke rumah sebentar dan kemudian terus ke sini..
*
*
*
*
*
*
*
*

Kami ke makam bonda tercinta encik suami..

Doa seorang anak buat bonda tersayang..

Encik suami dan abg basri membersihkan makam bonda tersayang..

Alfatihah..

Sila abaikan nama yg terukir di sini..ejaannya salah..nama ibu mertua saya ialah Teh Safiyyah

Malam...kami pi melawat org sakit yg mcm x sakit...harap kaki jer berbungkus...tapi mcm org sehat...hihihhi

Adam..bermanja dengan eishah..

Sekian cerita hari ke 2 kami di Terengganu..entry lain akan menyusul kemudian..



No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik