Tuesday, March 1, 2011

Cuti-Cuti 2011: Balik Kampung Part I

Assalamualaikum..

Ini antara entry tertunggak atau boleh dikatakan entri yg saya dah hutang..11 Feb lalu kami sekeluarga pulang ke Kuala Terengganu..x lama pun..3 hari 2 malam saja..Pagi jumaat bertolak..dan pulang ke KL pagi Ahad..pulang ke Terengganu kerana kami pernah berjanji pada eishah..kalau dia rajin ke skul..behave..kami akan bawa dia pulang ke kampung dengan menaiki kapal terbang..haruslah budak kecit ni tuntut segala yang dijanjikan..Well..bak kata Air Asia..Now Everyone can Fly..of course u can..but u only paid for the cheap ticket..tp bile dah gedebak gedebuk baggage, seat bagai...haruslah tiket tu dh x jd cheap..but still worth it la dprd naik kematu buntut naik bas 8 jam nak sampai ganu..hihih...seawal pukul 430 pagi saya dh kejutkan anak-anak..ohh..disebabkan budak2 ni merengek sejuk..maka saya mandikan budak-budak ni ala-ala mcm dlm cerita p.ramlee..tapi harus letak bedak secukupnya bia wangi + rambut yusuf letak minyak baby..baru la nampak mcm mandi..okeh..budak-budak done..tepak kul 5..zassssssss..angkat beg..gerak ke LCCT..dah nama pun tambang murah yer kawan2..harusla time dia pagi-pagi buta...hihihhi...

 
Ini dia muka org tak mandi..jgn tertipu dek bedak dan minyak rambut..walaupun pagi-pagi buta..encik yusuf tetap berselera menjamu nasik lemak..bagus anak ibu..kalau bawak pi makan buffet mmg tak rugi...sbb sumer makanan dia bedal..



Encik Yusuf n Cik Eishah...encik yusuf seperti biasa la..makan dengan seleranya..cik eishah ni cerewet..memilih wessss...haihhhhhh...
Setelah berjalan hampir 15 minit ...sampai basah-basah ketiak baju ni ha..akhirnya kami tiba di pesawat..ohh sila jangan berangan yg pesawat tu akan dekat dengan korang..haruslah menapak yer kengkawan..kata tiket jer yg murahkan..mender lain tak murah ok?Gambar kat atas nilah satu-satunya gambar yg saya ada bersama-sama anak-anak..selebihnya x do..sbb apa?sbb si Yusuf bantai melalak..bukan melalak sbb takut..tapi sebab kaki merenyam nak merayap gi mari gi mari...haihh..sib baik ler time tu saya masih buleh kontrol ayu..kalo tak dah lama muka yours truly ni akan bertuko kaler ijau..

 
Akhirnya kami sampai di Terengganu..ohhhhhhhhh..damainya...tetiba hati rasa lapang..kepala otak mula la ligat menyenaraikan segala mak nenek yg saya duk ngidam nak makan kat ganu selama ini...haihhhhhhhh..gambar di atas ialah gambar eishah dan yusuf bersama dengan sepupu-sepupu mereka..dah nama pun balik setahun sekali..haruslah kena main dengan bersungguh-sungguh hati..

Dan petang itu setelah encik suami mengimamkan solat jumaat..maka telah timbul la idea untuk membawa anak-anak ke TER (Terengganu Equestrian Resort)..saya sgt la jakun..budak-budak ni duk sebut TER TER..aku duk nganga tatau menatang apa..haihhhhh..sangat ler ketinggalan..padan muke..sapa suruh balik kampung setahun skali..Gambar di atas menunjukkan si eishah sudah bersedia dengan sut swimmingnya..

Sekarang kami dah sampai di TER...opsss bukan dah sampai..dah terjun pun dlm kolam..yg pastinya tuan punye belog hanya menjadi pemerhati bebas..en suami telah dipaksa rela utk terjun ke dalam kolam bersama-sama dengan anak-anak..fuhhhhhhhh..selamat den...

 
Aksi encik yusuf di dalam pool...jgn tatau..mamat ni melalak satu TER ni dengar..melalak tanak naik wesss...mmg glamer sungguh saya ptg tu..menjadi tumpuan org ramai..hihihih..bagus yusuf ni..lenkali buat lg erk?

Ini pulak aksi anak dara ayah..penakut betul la anak dara saya ni..yusuf elok jer..berani jer menyelam dlm air..si kakak duk bergayut kat ayah dia..haihhhhhh...

Sebelum magrib kami pulang ke rumah..cadangnya nak ke rumah nenek saya mlm tu..konon nak melawat adam..tapi terpaksa kansel..encik suami terlalu penat..sebelum masuk dalam rumah..haruslah bergambar dahulu....mlm tu kami tidur awal..ohh..sebelum tidur..kami sembang-sembang mau makan apa pagi esok..haihh..nafsu makan mula la membuak2..sorang nak nasik minyak sorang nak laksam..pendek kata semua makanan nak..cemana tu?mulut satu..yg nak makannyer banyak..haihhhh...bersambung di entry akan datang..


 

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik