Friday, December 19, 2014

Melecur

Assalamualaikum


Ibarat mimpi ngeri..ujian bertimpa-timpa buat amir ashrof..kuatnye kamu sayang..belum lagi mata kamu pulih sepenuhnya..belum lagi ibu habis cuti menjaga kamu..ini pula yang jadi..encik suami ajak saya pulang ke kampung halaman di akhir cuti saya menjaga ashrof selepas pembedahan mata..x lama..cuma 4 hari..hari pertama sampai..ini yg terjadi..tangan amir ashrof terkena air panas..nak salahkan pembantu rumah pun x guna..benda dah nak jadi..terima je laa..kalau saya marah pembantu rumah teruk mcm mana pun..tangan ashrof xkan jd mcm dulu..parut mmg tetap ada..kejadian ni berlaku masa bibik nak buat air..saya masa tu tgh tolong mak mentua masak..kata bibik kejadian berlaku terlalu pantas..masa dia tekan termos letrik atuk..baru alih pandangan mata sekejap..sekelip mata ashrof dah tekan termos air panas tu..dan kena la tgn lagi satu tu..bibik terus letak ubat gigi...tapi ptg tu saya tgk mcm dah mula hitam..so saya bawak ke Kuala Terengganu Specialist..terus dorang sapukan krim kat tgn ashrof..nak bg sejuk..saya siap dpt tazkirah okeh nge doc tu..hellooo..mender ni saya x mintak ok?duk rumah saya tak pernah kena..ini kena kat rumah org..bukan saya okeh..agak2 la kalau nak sekolahkan org pun..mcmkan saya suka2 je jirus tgn anak dengan air panas..
 

 Tangan ashrof..selepas disapu dengan krim..


Anak saya yang kuat..masih mampu tersenyum..


Gelembung air dah mula pecah..kulit dah slowly nak tercabut..tapi ashrof tak pernah nangis..dia cuma menangis masa mula-mula kena tu je..lepas tu saya x pernah dengar ashrof merengek pasal tgn dia..


Ini saya dah tak ingat hari yg ke berapa..tapi ashrof kerap mintak saya tolong buangkan kulit yg nak tercabut tu..dia geli.. 


Memang ngeri sgt2 kalau tgk time ni..kulit merah...kulit2 mati dah mula berkuping..proses utk kering dah semua kulit tercabut mengambil masa lebih kurang 2 minggu...



Apapun saya bersyukur sgt2..parut di tangan ashrof tak nampak sgt..paling penting..semuanya dah berakhir..ashrof dah ok..till next entry..



No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik