Tuesday, December 9, 2014

Warded @ Putrajaya Hospital Due To Dengue Fever

Assalamualaikum

 

Akhirnya..hari ke 5..saya terdampar di hospital putrajaya..demam masib belum kebah..hari ini hari ke 6 saya demam..sampai je di hospital putrajaya..saya terus dibawa ke bahagian kecemasan..mcm biasa..buat line utk drip air..lepas tu tolak ke wad sementara..sementara tunggu katil kosong..saya sampai di sana lebih kurang pukul 5 setengah hampir pukul 6..tapi saya dimasukkan ke wad dlm pukul 1 tgh malam..saya sendiri pun x sedar..ingatkan awal lagi bila encik suami ckp dia balik dulu...rupanya dah dekat pukul 12..time tu saya masih menunggu di wad sementara..sian encik suami..


Tingkat 4 ye...heaven duduk tepi tingkap..walaupun bdn lembik..tapi dpt tgk luar tu pun jd la..Masa ni bdn saya masih lagi panas..so nurse suruh saya mandi kerap utk turunkan suhu bdn..lembik2 pun ko gigih la pi jamban mandi walaupun ko sebenornye sejuk..

 

Sunyi sepi..sib baik mama buleh teman saya sepanjang di hopsital..cuma kesian sbb terpaksa tido atas lantai beralaskan toto..besarnya pengorbanan seorang ibu..tq maaa...sepanjang di hospital mmg saya byk terbaring..sbb mmg betul2 x larat..nak berbungkus sbb sejuk x boleh pulak..sbb nurse tak bg..

 

Paling saya pelik..sepanjang berada di hospital time makan la paling saya tunggu2..x main laa makan pg or minum petang..sbb x best..paling best makan tghari n malam..mmg ko menunggu je kelibat adik yg bawak makanan tu..saya pun pelik..apa kena nge aku ni..org lain sumer takmo makan makanan spital..ko pulak buang tebiat tunggu..tp time ni..sumpah sedap weii..ehhh..


Hari ke 3 di hospital putrajaya demam saya dah mula slowly turun..sampai laa demam dah kebah..tgh mlm tu..tgh syok2 tido nurse kejut..puan..pindah katil ye..pindah tingkat 3 sbb ada org nak masuk pulak..haiihh...kebah je demam terus kena pindah..ilang terus keistimewaan i ollls kat ward tu..tp...org lain lebih memerlukan..berangkut la semua brg2..bukan saya angkut..nurse tolong angkut brg nge saya skali..kakaaka...tq nurse..jasamu ku ingat sampai bila2..saya tertanya-tanya jugak ward mana la aku kena duduk..skali amik ko..ward orthopedic weii...dalam ati dah doa...jgn la ada org patah riyuk duk depan aku..mau aku lari dr spital wehh..alhamdulillah..bilik tu kosong...yg ada cuma 2 patient..yg sama mcm iollsssss...yieehhhaaa..sambung tido balik..tp bilik ni sejuk ya ampun weii..mmg aku x mandi hari tu..jgn kata saya..adik sebelah saya pun tanak mandi..mujur dpt balik hari tu weii..kalau x...hadoii..mau gigil mandi situuu...


Nampak x katil depan saya tu..haiihh..macam2 tiang ada..mujur x de kaki tgn yg tergantung situ..sib baik laa dah buleh balik..itu pun asal nurse ke doc ke lalu saya tanye bab balik..kang buatnye dia kata kansel balik...naya je..yang pasti 3 org akan keluar dr bilik ni..yiehaaaaa...


Makanan terakhir dr spital yg saya makan..adik hanto makanan jugak yg aku tunggu..kakakaka..almost 3 baru laaa dpt discajj..leganyaaaa..tapi masih belum berakhir di sini ye kawan-kawan...sbbnye saya kena g ambik darah dekat KK pulak..yg tu cite dlm entry lain lak...tata...




No comments:

Post a Comment