Monday, December 8, 2014

Warded @ Azzahrah Due To Dengue Fever

Assalamualaikum

Ini cerita akhir oktober hari tu..hari ahad pagi saya dah mula rasa sakit kepala..bdn rasa x sedap mcm nak demam..penyudahnya telan panadol lepas tu baring..tapi pukul 3 rasa mcm demam x kurang...bdn masih panas dan rasa x larat..saya ajak encik suami pi klinik..doc bg ubat demam dan antibiotik..tgh mlm tu saya rasa sakit kepala yg amat..saya gagahkan diri g dapo dan basahkan kepala kat sinki..lps tu text encik suami mintak tolong beli 100 plus..x lama tgn yg sejuk rasa kebas dan x boleh nak genggam..olehh kerana..i is panik..kuar dr bilik cepat..pi terjah mama dengan aboh sbb encik suami time tu x balik lagi..mama urut-urut tangan..tapi bdn menggigil x benti..so mama n aboh suh encik suami angkut saya pi klinik..so pi la azzahrah..terus masuk emergency..cucuk sana sini..masuk air bagai..tp demam sama cenggitu jugak..so doc decide esok maii buat test denggi..sbb trend demam mcm demam denggi..saya awai2 dah mtk refer letter ker serdang..kul 3 pagi baru balik rumah..mmg dokleh tido..kepala sakit yg amat..penyudahnye esok pagi terus g azzahrah balik..buat test denggi..


Tadaaa...skali positif denggi ko...doc hulur mender alah ni..time ni saya dokleh nak pk apa dah..sbb kepala sakit sgt2..yg haku ingat btoi2..cuma doc kate minum air byk2..mmg blur abis laaa...balik rumah minum air bergelen..bdn panas..sampai ke muka pun merah..petang tu saya dah melepek..tak tahan bdn panas n sakit paler..minum n makan pun dah mula kurang..risau punye pasal..mama aboh suruh encik suami angkut saya g azzahrah lagi..

 

penyudahnya terdampar di sini...haiiiiiihh...kat sini bergelen la air doc bg..tapinya doc kata skrg dorang lagi prefer patient minum air dr drip..so drip mmg x byk le..sila la minum air..kat sini la bermula episod gastrik saya..perut kembung yg amat..tapi yg pelik dokleh nak kentut..ehhh


Hari ke 2...mcm2 air mama beli nak suruh saya minum..makan pun sket..keje saya asik melepek di atas katil..tu je la...demam masih x kebah..doc kate denggi ni ada stage..macam saya ni ye x gi stage by stage..terus ke stage terukk..org lain demam 3 ari dah ok..saya hari ke 4 tu demam masih 39++..masa ni saya merayu2 kat mama..tolong la bg saya togok jus daun betik tu..aku x kira dah..sbb mmg dah tak tahan..yg mama lak risau..takut kang mabuk bercampur nge panadol..tapi doc kate buleh je minum..finally ma bg jugak..memandangkan demam nge gastrik saya x setle..doc pun x tau nak bg ubat gastrik apo dah..saya mintak doc tukarkan saya ke putrajaya..penyudahnya petang tu merasa naik ambulan pi putrajaya..laju giller ko die bawak..kejap je dah terpacak kat spital putrajaya..huuuu...cite kat spital putrajaya sambung pasni..till next entry...tata...





No comments:

Post a Comment