Monday, February 28, 2011

Internet...

Assalamualaikum...

Bercerita tentang internet..ada yg baik dan ada jugak yg buruk tentang internet ni..antara yg baik..maklumat semua di hujung jari..cakap jer nak tau tentang apa??resepi..gosip..berita terkini..kejap jer dah boleh dpt..yg buruknye..maklumat tu dah terover la pulak..dan terlalu mudah utk diakses..nak-nak lagi yg blue berwarna biru..hihih..saya suka surfing internet..ada masa jer saya mesti melayari internet..dulu giller friendster..bila FB ada..giller main game dalam FB..skrg saya x layan dah game-game dalam FB ni..yang pastinya..menulis blog masih mantain..hihihi..disebabkan saya belajar dan ambil course yg berkaitan dengan bab-bab mencari maklumat ni..sangat la rugi kalau saya tak praktiskan apa yg saya dah pelajari selama 5 tahun..ehh..5 tahun tu utk diploma n degree..campur master 2 tahun..ohh rupenya saya menghabiskan masa belajar semua tu untuk tempoh yang panjang iaitu 7 tahun..campur lagi hampir 4 tahun saya di tempatkan di Bahagian Pengurusan Maklumat..peluang yg saya ada saya gunakan sungguh2 utk pulun semua skill cemana nak dptkan maklumat dengan cepat dan betul..dan hasilnya...skrg ni semenjak anak saya sudah bersekolah...sekolah tadika jer pun...saya dah mula menggodek mencari-cari aktiviti apa yg sesuai utk anak saya..memandangkan si eishah ni suke mewarna dan menconteng..gigih la saya mencari kot ade template-template ala-ala buku coloring tu..kedekut berjimat-cermat betul ibu eishah ni..dulu waktu eishah masih kecil ada kawan yg pernah rekemen pada saya satu website..katanya dalam website tu semua ada..print jer and bg ler anak-anak korang tu kaler sampai puas..tapi saya dah lupe apa ke namanya website tu..maka pencarian pun bermula..akhirnya jumpa jugak website yg saya carik-carik selama ni..padan muke...bila ada kepentingan baru la haku hegeh2 nak carik..inilah dia web yg saya maksudkan dltk-kids ...agak-agak kalo anak-anak korang pun mempunyai hobi yg sama mcm eishah..buleh la korang print template-template yg ade kat situ..macam-macam ada...selamat mencuba..sekian tips dr ibu eishah n yusuf utk hari ini..bertemu lagi di lain entry..tata...

No comments:

Post a Comment