Thursday, October 18, 2012

Amir Ashrof & Kaca Mata

Assalamualaikum

Atas nasihat doc..pulang dari berjumpa pakar kami terus ke kedai cermin mata utk buat spek bebi..1st soalan dr pembantu kedai..sapa nak pakai spek..bila tunjuk bebi..1st impression dia..buat muke sedih..sambil sebut kesian n usap2 muke pipi bebi..alahai...dalam hati ibu ni lagi la ada taman..lepas tu dia ckp nak buat spek bebi ni ada surat doc x?saya jawab ada dan mmg doc yg suruh buat..malangnya dekat kedai tu x byk spek utk bebi dan yg ada pun materialnya besi..saya tak mahu material yg membahayakan anak saya..cukupla dengan plastik..atas pertolongan pembantu kedai tu..kami ke sebuah lagi kedai spek sblh tutti fruitti..alhamdulillah..ada lebih banyak pilihan dan encik suami pulak x agak2 nak kaler itu la ini la..hello bang..mcm suke jer bebi pakai spek??haiihhhh...lepas bg surat doc n bayar semua..kami terus balik rumah..penat..sehari hari ni berjalan..sampai bebi pun dah tidur kepenatan...spek siap rabu atau khamis..akhirnya..smlm..rabu..encik suami telah pun berhenti di kedai spek untuk ambil spek bebi..ibu sedikit nervous..encik suami pass plastik spek pada ibu..ibu bukak..alahai...keciknya spek kamu sayang..dapatkah kamu membiasakan diri dengan benda ini nanti..sooobbssss(nangis lagi dalam ati)..sesampainya kami di rumah..terus pakaikan pada bebi..dan hasilnya seperti di bawah..


Percubaan pertama..cuba utk tanggalkan spek..tp ibu cuba umpan tangan bebi dgn biskut..nyum nyum makan biskut..

time ni tuan punya badan pun dah lupe spek tergantung atas idung

magrib smlm..uchu amik gambar pakai spek..siap kena gelak..sabo je la bebi..ikut ati ibu sekeh paler uchu mu..miahahaha

latest..gambar pagi td..uchu shyra yg ambik n upload dlm fb..(nangis jap dlm ati ibu tgk)

Apapun..semoga kamu dapat menbiasakan diri dengan spek ni sayang n semoga tuhan sentiasa permudahkan urusan kita..aminnnnn

1 comment:

  1. erni..nmpk gayanya si asyrof mcm selesa berspek kan...

    ReplyDelete

 
Images by Freepik