Tuesday, October 16, 2012

Amir Ashrof Part II

Assalamualaikum




 
Semalam saya bercuti..kerana saya perlu bawa Ashrof berjumpa dengan pakar mata di Kuala Lumpur...Kami bergerak lebih kurang hampir pukul 8..hari hujan..saya mmg dah set dalam kepala..kami mungkin terlewat tiba dek kerana kesesakan lalulintas..betul seperti apa yg saya jangkakan..selepas tol sungai besi..trafik bergerak perlahan..kami tiba di PWTC lebih kurang 9.30..hampir 1 jam setengah kami di dalam kereta..mujur Ashrof tidur sepanjang perjalanan..kali ni saya ditemani mama..Dugaan sungguh bila kami tersalah tempat..Klinik tersebut sepatutnya di Bangunan UMNO Selangor Jalan Ipoh..disebabkan takut tersesat jalan dan lambat..mama mencadangkan kami menaiki teksi walaupun tempat tu dekat saje..pertama kali menjejakkan kaki ke Klinik itu..perkataan pertama yg terdetik dalam hati saya..Allah..usangnye tempat ini..sangat2 old skul..sampaikan saya tertanya2..betul kah keputusan yg dibuat oleh pakar serdang yg merujuk kami ke sini..Semasa tiba di sana kelihatan boleh tahan jugak ramai patient yg datang ke situ..semuanya budak kecik lebih kurang baya eishah..kiri kanan duk bercerita dan berkongsi pengalaman..seriau pulak saya mendengarnya..alahai..ada yg dr terengganu..dari johor..pendek kata semua hospital government refer patient mereka ke sini..skrg baru la saya tau kena kami pun di refer ke sini..hampir 2 jam kami terpaksa menunggu..lebih kurang 11.30..kami dipanggil masuk ke bilik doc..time ni ashrof sangat2 mengantok sampaikan doc terpaksa minta saya suapkan sedikit coklat m&m dekat Ashrof..nak bg cerah mata gamaknye..lepas cek sana sini..doc explain beberapa benda pd kami..perkataan pertama keluar dr mulut doc ialah..need operation..Allah..kalau x kerana mama berada di sisi saya..rasanya dah lama saya jatuh terduduk..walaubagaimanapun doc mencadangkan agar kami melakukan eye patching utk stimulat mata kiri Ashrof disamping buat satu spek utk Ashrof..3 bulan lagi kami akan kembali ke sini lagi kerana doc nak lihat progress mata Ashrof..setakat ini..itu saja yg dapat saya ceritakan..saya mohon kawan2 mendoakan agar apa yg sedang kami lakukan sekarang dipermudahkan tuhan dan memberi perkembangan positif untuk mata Ashrof..



No comments:

Post a Comment