Monday, September 26, 2016

Jalan-jalan Cari Makan 2016: Restoran Bangi Dong

Assalamualaikum

Bangi ni kaya dengan macam2 kedai makan..ko ckp je nak makan ape?masakan thai?indon?jepun?cina?semua ada..latest..ni haaa..makanan korea..cumanya tu laa..kedai makan mmg banyak...cuma lama mana kedai tu bertahan..tatau le tu..so sebelum kedai makan tu katup..moh le kite try test...kali ni try korean food..saya ni idok le mcm kakak saya..suka beno test mcm2 jenis makanan..maklum..tekak kampung...kebetulan kakak saya ajak...so kite pun ape lagi...follow lee skali..

 

Restoran Bangi Dong
B-01-G, Jalan Medan Pusat Bandar 5, Seksyen 9, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia

 

Suasana dalam restoran..time ni org pun x baper nak ramai lagi...ada la 3 4 meja yg occupied..bab order?semua saya serah kat kakak saya..dia nge abg ipor saya laa yg duk belek menu..tugas saya cuma mencekik, ambik gambo makanan and layan budak2 ni makan..hahahhaa...

 

tatau le ini nama ape...katanye side dish...tauge goreng..alahh..mcm biasa yg aku slalu goreng tu le kekdahnye..

 

yg ni pun haku tatau nama wehh...katanye side dish jugok...bilis goreng nge kacang...ada rasa manis2 sket..alaa...mcm korang goreng sambal bilis lee..cumanya sambal kaler itam...x kena nge tekak shaye..sbb manis kot...ngeeee


ini nasik yee...takyah cite laaa bab nasik..lain nye sbb ye mcm sticky gitu...nasik korea nge jepun mmg cenggini erk?dah mcm batak pulak aku tanye...hahahaha...tp sbb ko tekak kampung.com ini la yg ko ambik doluuu...kahkahkahkah...
 
 

ikan..ikan ape ntah abg ipar haku oda...ada la makan secubit kot...kenot go sbb mcm ade rasa hanyir...bluweeekkk..dia just mcm panggang tapi letak minyak sket kot...ehh..ye ke..ngeeee..

 

sotong...ini lagi la haku x makan...tgk kepala sutun yg bulat2 tu pun haku dah mcm...erkk??bia betik aku nak pulun mender ni..penyudah haku hanya memandang sayu sutun2 itu..soo toksah laa tanye cemana rasa abg sutun ni yee...ngeeeeeeee

 

kimchi...banyak2 makanan korea..satu ni je laa yg aku tau..kimchi...itu pun sbb kakak saya pernah kasi rasa sblm ni...ini bolehhh laaaa..tp belum buleh dikategorikan sedak laaa..kiranya..so so saje..
 

Kesimpulannyaaa..saya tatau laa nak kata sedap ke idok..sbb saya x pernah makan korean food before...tp kakak saya kata biasa je...and mahal..kimchi dia kakak saya kata kurang sedap..yg saya tau satu je...servis tahap siput sket..walaupun masa kami sampai tu org tak ramai..ko bayangkan..semua makanan dah sejuk..stimbot x sampai2 lagi...hadoiiii...ehh..gambo stimbot haku lupa nak ambik...tu je laa kot review pasal kedai ni..gambo kat atas...kedai ni yg ambik and upload dlm fb depa..so saya kutip dr situ...tetibe tingat budak tu kata...kejap lagi sampai..pastu kita ambik gambo..hellooo...aku nak makan hokeh...ko sibuk nak ambik gambo pulak...ehh..tetibe angin pulak..mungkin sbb dah kebuluran tahap cipan time tu..kla...till next entry...daaa...






2 comments:

  1. gambo ramai-ramai tu, nampak cantik ah. ecewahhhh. jangan kembang eh!

    ReplyDelete
  2. chaiiiiittttt..podaahhh...perli le tuuu...cisssss

    ReplyDelete