Thursday, September 29, 2016

Oppo F1s

Assalamualaikum

Hari ni nak cerita pasal handphone..saya ni bukanlah jenis yg pandai or follow bab2 gadget nii..kalo nak beli mmg wajib laaa hangkut encik suami..kalo x...mau aku kena kencing nge kedai tuu..encik suami ni jenis yg suka review..suke compare phone..so nak jadik cerita..dah org bg handphone..haku rembat je laa...sebelum ni saya pakai samsung grand..dah 3 tahun rasanya..tetiba pegang Oppo F1s mcm jakun plak..bang..kuar 4g tuuuuu..hahahhaa..tetibe ko jadi batak..sblm ni ko nak wefie pun malehh..sbb gambo kelabu asap..la ni...ade la jugak wefie..ok..dah melalut..ari ni nak review best ke x best handphone Oppo F1s ni..



Tadaaaa..Oppo F1s...duta dia Nora Danish youuu...Skali tgk org nampak mcm ko pakai Iphone 6..2x tengok...ooo..OPPO jekkk..cissss..handphone ni ada 2 kaler..Gold and Rose Gold..haku punye kaler Gold..alangkah bahgianya kalo dapat Rose Gold..ehh..ko tak reti nak bersyukur ehh??pfffttttt..tapinye belakang je la kaler gold or rose gold ye..depan dia putih..mcm dalam gambo tu...tu pasal haku kate...skali tgk mcm Iphone 6..dua kali tgk..OPPO...kakakakkaa..




Gambar dr belakang phone..kaler gold...tuu..nampak tuu...OPPO...so sile jangan berangan ko pakai Iphone 6 yeeeeeee...

http://mdroid.my/en/wp-content/uploads/2016/04/oppo-f1-selfie-expert.jpg

Cakap bab kamera..kamera depan 16 MP ye...tu pasal phone ni sesuai utk org yg gemor selpie..Gambo memang terbaik...cun weii..idok le kelabu asap mcm samsung grand aku yg dulu tu kekdahnye...kamera belakang..13 MP..pun cun jugak..ko buleh pilih..nak set beauty ke apo..batak kejap aku...slalu gambo selenge je sbb x de efek beauty bagai semua..ni muka ahkak jadi flawlesssss gituuu...ciaa ciaaaa ciaaaaa..abis dah cite bab kamera...



http://theskop.com/wp-content/uploads/2016/01/OPPO-F1-depan-emas-belakang-emas-ros.jpg
Size phone..beso dia lebey kurang mcm Iphone..and ringann..tp bile ko dah sarung case...tetibe berat dia bertambah..ewaahh..mcm pertambahan berat bdn pulak...kakakaka..handphone ni launching on Aug...so adalah sedikit susah ko nak carik aksesori dia..bertabahlahhhhhh..

 http://data1.ibtimes.co.in/cache-img-0-450/en/full/603888/1460467052_oppo-f1-plus-vs-vivo-v3-max-what-features-differentiate-two-premium-smartphones.jpg

sumber gambar: google

Dari segi bateri..yg ni aku kagumm..sbbnye ko cas handphone x sampai sejam..u just need dlm 45 minit gitu laa..utk handphone ko tu full bateri..kagum kan?nset aku dulu...mcm siput sedut..berejam nunggu full..bertabahlahhhhh..lagi satu bateri pun tahan..ko cas pagi ni..esok ko g kije..bateri still ada lagi around 30-40%..hurmm..bab ni mayb sbb haku just pakai phone utkcal..whatsapp..ada masa bukak IG and FB..bukak Shoppe cek ade org nak beli brg ke takk..itu je laa..bak kate laki aku..rugi kasik phone canggih kat haku..sbbnye takat call and wassap..nama ko nak explore semua mender yg ade kat phone tu mmg nan hadooooo...choiii

 http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/oppo/oppo-f1s-4.jpg

handphone ni korg buleh pakai dua sim..sama jugak kekdahnye dgn nset2 lain ye..tu..mcm dlm gambo di atas...nak masuk sim..ko kena kluarkan mender alah ni dr tepi phone..ada la dorg bekalkan something like jarum utk ko jolok belah tepi..eh..korg paham ke ape aku ckp ni?x paham sudah..bhaahahahaa...

Image result for oppo f1s fingerprint sensor

Haa..lagi satu yg saya suka..utk unlock screen..sama mcm Iphone..pakai finger print scanner ye...yg ni mmg jakun kejap aku + pelik bila encik suami sibuk suh aku tenyeh ibu jari kat sensor tu..utk capture finger print haku..rupenya utk mender ni..walaweei..terbaikkkkkkk...

Hurm..apa lagik erk??ala..malas dah nak type..moh tgk bawah ni...saya ambik dr web oppo



Ok...clear x?agak2 ok x phone ni?kot la ada yg tgh duk meng compare phone...haa..skrg korg dah tau kan..OPPO ni ok jugak produknye...so far saya pakai..mmg puas ati laaa..so apa tunggu lagiii..buleh la serbu kedai..rembat satu...harga jgn tanya saya..tanya tuan kedai..jgn ckp ahkak x payung ye..bhahaha..till next entry..daaaaaaaaaaaa

2 comments:

  1. Oppo F1 mmg dicipta utk selfie.. Gambar mmg sharp dan high quality...Didatangkn sekali dgn function 360...Selamat ber Oppo wahai kwn...

    ReplyDelete
  2. lamanya x dgr kabo fiverul..ngeee...bunyi2 nak kawin...pastu terus menyepi dr dunia blogging..menulis laa balik...

    ReplyDelete