Thursday, November 25, 2010

Eishah Speaking..Yusuf Jawab...

Saya yg blurrr

Mokcik Kepochi

Situasi 1

Time ni si Yusuf duk jauh sket la dari eishah..berikut adalah cara-cara cemana nak panggil YUSUF..

Eishah:Yusuf...come here..yusuf...yusuf..come..come..
Yusuf: (dari jauh pusing sambil jawab..Aaaa???)

Situasi 2: Saya dan suami time ni baru balik kerja..

Saya + Suami: Bla bla bla pot pet pot pet...
Eishah: Hey..What are u doing???
Saya: Haihh..x reti nak ckp slow sket kaa??
Eishah: WHATTT??
Saya: (dlm hati..ader jugak aku bg sedas kat budak ni kang)

Situasi 3..

Eishah n Yusuf main bersama dalam rumah..sorg naik scooter sorg naik wagon buruk..
Eishah: Yusuf..wait for me..
Yusuf: Aaaa??

Tu adalah antara dialog speaking eishah yang saya ingat..banyak lg dialog dia..tapi saya dah lupa..sampaikan en suami ckp..haiihhhh...anak abg ni skrg ni ckp asyik speaking saja...saya akui..saya bg dia tgk cerita kartun kat channel cartoon network tu ada jugak la faedahnya..hasil dari tgk kartun tu la dia pandai speaking sket-sket...tapi sori la eishah..ibu dah tipu eishah kunun channel kartun ibu dah potong..padahal x potong pun..bukan apa..sbb saya dh bosan tgk dia ngadap kartun dari pg sampai petang..si yusuf pulak..asal ckp dengan dia ke..tanya ke..jawapan nye mestilahh aaa???aaa???adoiii..makan dalam aku..hahaha..sabar jer laaaaaaaaaaaaaaa...


4 comments:

  1. nak tergelak baca part yusof reply tu.. kuikuikui..

    ha'ah la erni, maria pun perasan, budak2 ni cpt catch up, tgk tv je pun :)
    nak secret2 dgn hubby kene cakap bahasa lain dah pasni..

    ReplyDelete
  2. haihhh..betul betul betull...kiteorg kalo nak cakap mender secret ataupun bahasa yg tanak dia ikut..terpaksa ler mokcik mengeja..sib baik mokcik tu takat tau eja ayam ibu bla bla bla jer..hahahah

    ReplyDelete
  3. kelakar la Yusuff nie...biase la kak, budak lelaki biase nyer diaorg cool sikit...'aarrrr' jawapan selamat tu....hahhaha

    ReplyDelete
  4. salam - comel jer cakap budak2...nih.

    ReplyDelete