Saturday, November 2, 2013

Resepi wantan Cik Deena

Assalamualaikum

Jumaat lepas bff ajak makan wantan..ommmigoooddd...dah nama pun pun perut gergasi..pantang org panggil makan je dengan  segera ko turun..bab makan mmg laju jer..tambah-tambah lagi makan free...akakaka...dgn muka tak malu tanpa segan silu dengan slamber kodok jer senduk skali 5 ketul wantan...sumpah sedap weiii..air tgn mek deena slalunya mmg x mengecewakan...mihmihmih...selesai mencekik terus sms mek deena resepi...semek ni resepi sedak dia peram sampai setahun..bukan reti dia nak share kat saya nge imah..kan imah kan?memandangkan ptg jumaat tu saya off...saya ajak mama pi warta carik bahan nak.buat wantan..gile semangat kooo..tp sedikit kecewa..pi giant kulit wantan yillek pochi..yg ado kulit dumpling..bedal je la labu...sampai umah terus sinsing lengan duk dapo..sappppp saappppp soiiiiii....tadaaaaaaa....siapppp sudah wantankuuuuuu....jom tgk resepi...

Wantan sup

bahan-bahan sup:
bawang merah
bawang putih
halia

Cara-cara utk sup:
 
tumis bawang merah,bawang putih dan halia.kemudian masukkan air.masukkan kiub ayam dan tunggu hingga menggelegak baru masukkan sayur.

Utk kulit wantan:
 
isi udg
isi aym
cendawan shitake
sengkuang cina
tepung jagung
garam
Lada sulah

Cara2:

- cincang isi ayam..udang..cendawan dan sengkuang..
- gaul..letak garam..lada sulah..n tepung jagung.
- pastu bungkus.
- siap bungkus lebur dlm sup yang dh gelegak tu..

P/s: maaflaa...saya update entry gune handphone cap ayamku..so dokleh nak edit gambo...arrange gambo dan justify sentence..sooo sorii okeh..




No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik