Friday, February 25, 2011

3 Hari...

3 hari menjaga anak-anak yang tidak sihat...akhirnya semalam..saya skali tak sihat..bermula dengan eishah pd hari sabtu lalu..demamnya tinggi mencecah 39.5..saya dah agak..sama ada tonsil bengkak atau pun merah..dan malam tu saya dan suami angkut eishah ke poliklinik annnur di Bandar Seri Putra..dan seperti yg saya jangkakan..tonsil eishah bengkak..haihhh...ahad tu demam dia still tinggi..dan isnin saya ke pejabat seperti biasa tapi hati sangat tak tenteram..semua kerja yg saya buat tak kena..ohh rupanya anak di rumah tidak dijaga dengan sempurna..ubat diberi tak ikut masa..maka demam eishah lambat la kebah..disebabkan x puas ati..saya dah mula berkira-kira utk angkut eishah ke pejabat esok..senang utk saya jaga..tapi saya hanya merancang..rupanya Tuhan ada rancangan yg lebih hebat utk saya..pulang dr pejabat saya rasa bdn yusuf panas..so kami singgah di Poliklinik Bukit Mahkota..okeh..tonsil  yusuf pun bengkak jugak..malam tu berjaga la saya menjaga suhu badan 2 org budak kecit tu..bezanya kali ni saya berjaga bukan di hospital seperti tahun lepas di mana saya terpaksa menjaga 2 org budak kecit di hospital dalam satu masa..oohh..sgt penat time tu..tuhan saje yg tau perasaan saya time tu..esoknye nak tanak saya terpaksa EL..menjaga 2 org budak x sihat di rumah lebih penat dr membuat kerja-kerja di pejabat..hari rabu..saya nampak eishah dah makin ok..demam dah baik..cuma selsema dan batuk yg tak hilang-hilang..so saya bg dia pergi ke sekolah..manakala yusuf pula saya dah berkira-kira nak angkut pi opis..pg tu saya bangun awal..semua brg yusuf saya siapkan..tapi apakan daya..hasrat nak bawa yusuf ke pejabat terbantut dek kerana dalam kereta yusuf batuk tak henti-henti..sejuk aircond barangkali..skali lagi saya terpaksa EL..saya tak mahu ambil risiko kerana di pejabat saya lebih sejuk..mungkin batuk yusuf akan lebih teruk..dan khamis..saya pulak yg demam selsema dan batuk..nak tanak gagahkan jugak ke klinik utk ambil ubat dan Mc..hari ni walaupun anak-anak dan diri sendiri masih tidak sihat..saya gagahkan jugak dtg ke pejabat..banyak kerja yg harus saya selesaikan..hari ni saya minta en suami tolong jagakan yusuf..harap-harap semuanya akan ok..saya tau..kadangkala mungkin encik suami sedikit tertekan kerana skrg ni saya sgt berkira bab cuti..bukan kira cuti..tapi saya tanak rekod kedatangan saya lebur..mmm..tapi skrg dah lebur pun..x pe la..redha dengan segala ujian yg Tuhan turunkan..yg pasti..apa yg terjadi..itulah yg terbaik buat saya..semoga selepas ini..anak-anak akan sentiasa sehat dalam lindunganNYA..aminn..


1 comment:

  1. Kepada eishah & ucop..
    Get well soon yer..
    dari Ucu Shyra, =)

    ReplyDelete

 
Images by Freepik