Monday, February 14, 2011

Kutu


Encik Kutu

Assalamualaikum semua..pagi yg indah...tp entri saya hari ini x berapa nak best..tapi membuatkan saya stress..Ada apa dengan KUTU??kepala anak saya ada kutu..ntah cemana boleh ada saya pun x pasti..yang pastinya sepanjang minggu lepas saya ternampak dia menggaru sepenuh hati kepalanya itu..tapi saya ingatkan biasa..pulang dari terengganu..skali lagi saya tengok dia menggaru sepenuh hati mcm hari tu..x puas hati maka saya telah menjalankan operasi membelek rambut anak saya..dan hasilnya saya menemui..sekor ibu kutu dan sekor anak kutu..DEMMMMMMMMMM!!!!!!!!Operasi mencari saya teruskan sehingga magrib tapi x membuahkan hasill..dan pagi ni en suami sms saya...katanya sedang dia syok smoking terpandang rambut anak saya..Nahhh...bapak kutu ada di situ..haihhhhhhhhhh..x boleh jadi ni...harus skrg ni kutu-kutu itu sudah pun terbang melayang-layang ke rambut saya..en suami dan yusuf...adoiiiiiiiiiiii..cemana ni..balik kerja hari ni saya WAJIB ke klinik mintak ubat kutu..malam ini..operasi membungkus kepala dengan ubat kutu akan dijalankan...sekian cerita kutu utk hari ni..entry lain akan meyusul kemudian..


Kami..opppsss...kami masih belum lagi seperti gambar di atas...

Sumber Gambar: Pokcik Google



7 comments:

  1. salam - sabar....saya dulu mula2 antar anak kat Taski terkejut sgt... kepalanya ada kutu yg byk....nak hapuskan letakkan minyak masak campurkan bawang putih di tumbuk halus insya allah kutu akan mati...sapukan di kepala dan bungkuskan kepalanya. Harap jgn tension ya pekara kecil jer tu...mmg tak dpt nk menghalang anak2 dlm proses pembesaran. Di sekolah pun ada ...pelik tp benar.

    ReplyDelete
  2. itu la pasal..haihhhhhhhhhh..geram tgk kutu tuu...x per..operasi membungkus kepala akan dijalankan dengan segera mlm ni..empat2 kepala akan dibungkus...hihihihiih

    ReplyDelete
  3. kak b.. cuba letak gambar lain..
    gambar kutu tuh menakotkan..........
    Argghhhhhhhhh~

    ReplyDelete
  4. tau x per...den rasa nak muntah tgk kutu tu weii..sib baik kecit..kalo beso gabak mau haku menjerit2 dahhh mcm nampak lipas...hahaha

    ReplyDelete
  5. guna sikat kutu.
    hihihi.
    budak-budak memang senang kena kutu.
    dah tu plak senang berjangkit.
    cepat-cepat sebelum berjangkit 1 famili.
    (^___^)v

    ReplyDelete
  6. itu la...dr semalam x saboo2 rasa nak pi carik sikat kutu..geram nak menenyeh kutu2 tu..haihhhhhh

    ReplyDelete
  7. saya suka bunuh kutu haha..

    ReplyDelete

 
Images by Freepik