Monday, February 21, 2011

Tonsil

Assalamualaikum

Lamanya x update belog..banyak entry tertangguh gara-gara card reader yang weng..sile la bersabar..entri balik kampung akan saya publish setelah membeli card reader baru..oppss..bukan nak cerita pasal tu..tapi nak cerita pasal tonsil..jumaat baru ni saya off ptg...saya dan suami ke klinik utk ambik ubat yusuf yang sedang batuk dan selsema..tapi hari sabtu tu eishah pulak demam tinggi sehingga 39.3.haihh..saya dah agak..ni x lain x bukan sure tonsil dia bengkak or bernanah..yeah..rite..mlm tu kiteorg g klinik dan doc bgtau tonsil dia bengkak dan merah..sian anak ibu..malam tu berjaga la saya..tidur pun tidur2 ayam sajer..ye la..suhu badan eishah harus saya jaga..kang terlajak tido..miss plak waktu makan ubat eishah..hari kedua demam..demam eishah still tinggi..emm..saya dah biasa..kalo bengkak tonsil ni..jgn harap la sari dah buleh baik demam..sile la tunggu 3 4 ari..baru ler nampak mcm ok sket..setelah berbincang bersama-sama encik suami..rasanya kami dah sepakat untuk membuang tonsil eishah sbb eishah ni boleh dikategorikan kerap demam..demam pun gara-gara tonsil..mana tahan mcm ni..kesian saya tgk dia..persekolahan dia turut terganggu..itu belum lagi asyik nak kena telan ubat jer...dan kerja saya juga terganggu..maklum la..saya ni kerja makan gaji..kang kalau asyik coti..ada la suara2 sumbang yang kedengaran..yang paham tu paham la..yg x paham tu...saya kena la sabar dan bersedia tadah telinga..haihhh..rasanya tunggu eishah baik demam dulu..then baru jumpa pakar kanak-kanak azzahrah..and kalau perlu buang..rasanya saya akan mintak refer letter sama ada ke Putrajaya atau Serdang..sekian update utk ari ni..tuan punye belog takde mood hari ni mengenangkan 2 org anak yang tgh tak sehat di rumah..:( 

No comments:

Post a Comment