Thursday, February 3, 2011

A'eishah..almost 5 years old..

Assalamualaikum semua..memandangkan bermula esok kita akan bercuti panjang..makanya saya dah pun sediakan bekal utk belog saya..ada beberapa entry yg belum saya muatkan di dalam ni...salah satunya ialah tentang eishah...dah lama saya x bercerita tentang anak dara saya yg sorang ni..semenjak si eishah dah gi skul..dia makin gemar pot pet pot pet seperti saya..opsss...saya hanya pot pet pot pet di rumah saja...di ofis saya sgt la baik dan pendiam..cehhh..puji diri sendiri..berbalik kepada cerita eishah..2 minggu pertama ke skul..asal bangun pagi nak suruh mandi jer dia bantai lalak..saya sgt la angin sehinggakan rasa mcm nak bertuka kaler hijau jer saya ni..tapi saya sabarkan hati..ewwwaaahhh...akhirnya dia gi skul seperti biasa..takat taktik2 nangis ni mmg saya x heran dan bolayan..saya dah tau dah minah ni cemana..drama jer lebey...

Ini aksi anak dara saya ketika berada di kedai mama..x padan ngan kerempeng..gitar tu lg besar dr tukang pegang gitar..ehh...dah melalut..gambar sgt la x de kena ngena..sambung lagi citer eishah..pernah satu malam tu..selepas saya mandi..saya tgk si eishah dah bantai lalak ngan syahdunye..katanya nak tido umah mama...en suami lulak menurut jer kehendak anakanda terchenta..saya dah agak dah..minah ni mmg akal kancil..ade je idea nya..penyudahnya lepas solat magrib..berangkut la beg kami anak beranak pi tido umah ma..haihhh...dan seperti yg saya jangka...mmg minah ni nak berdrama..pagi tu saya kejutkan dia..dia buleh buat-buat tido..takmo bangun..siap tutup muke dengan bantal...cettttttt..ada aku kesah??ko berdrama la cemana skali pun..ko tetap kena gi jugak skul eishah oiii...penyudahnya dia bantai lalak...dan minta talian hayat drpd atuk dan neneknye..tetapi apakan daya..atuk dan neneknye x mampu nak tulun bile melihatkan jegilan mata ibu yg maha dasyat..hihih...taktik saya menjadi sbb pagi tu saya berjaya menghantar eishah ke skul dengan jayanya...padan muke!
La ni...setiap kali dia mula nak berdrama..saya buat derk jer..akhirnya bangun pagi dia dah kurang lalak..mungkin dia dah tau dah...taktik dia sumer ade dlm poket ibu..baru ni semasa die melabur di kedai mama..saya terdengar dia membaca fatihah sambil membasuh be*ak...haruuuu..paling latest...saya dengar die sebut 'ALLAH IS MY GOOD'..ISLAM IS MY RELIGION'..hihih...nak pengsan haku dengo..bravoo eishah..satu permulaan yg bagus..tengkiu GENIUS AULAD...

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik