Sunday, February 27, 2011

Selsema..

Assakamualaikum..

Sepanjang anak-anak saya selsema...tidur saya juga turut terganggu..kejap kejap..eishah merengek..tak lama tu yusuf pulak melalak..haihh..nak dijadikan cerita..ada satu malam tu yusuf tidur x lena..kejap pusing sana kejap pusing sini..kejap tonggeng sana kejap tonggeng sini..saya punya la risau..cemana nak buat ni..ubat dh bg..tp nampak mcm x jalan jugak..last2 dia bantai lalak..harus la saya mengelabah..tiba-tiba tinggggggg..ade lambang mentol atas kepala saya ni..ececece...mcm kartun lak..baru teringat..doc nazim pernah bg mender ni kat saya...


Oh..time-time ni la baru saya duk mengelabah menyelongkar segenap ruang rumah..mana la haku campak mender alah ni...time nak pulak x nampak..penyudahnya baru ler jumpa..dlm beg baju ye kengkawan..almaklum ler..kami ni mcm orang nomad..berpindah randah..kejap rumah mama..kejap rumah sendiri..itu yg brg2 asyik ilang je..dah jumpa..apa lagi..saya baringkan yusuf..dan zaaaasssssssssssss..spray dlm lubang idung yusuf...lepas dr tu..lena jer budak kecit tu tido sampai ke pagi..ohhh..sungguh heavennnnn dapat tidur tanpa gangguan..oohh lupe nak bgtau...apa kegunaan mender ni..slalunya saya gunakan mender ni time budak2 ni selsema..especially time baby..baby mana buleh makan ubat selsema..not good..not good...hihihi..so..utk selesakan hidung baby..semburkanla sedikit dengan mender ni..so hingus tu sama ada akan meleleh keluar atau pun terus masuk ke perut dan keluar dengan najis ler..jgn risau...mender ni dihasilkan dr bahan semualajadi..iaitu air laut..so selamat utk digunakan..time yusuf baby dulu..saya ada masalah utk keluarkan taik idung yusuf..dengan muke selamba badak..time jumpa paed saya tanya..cemana nak kuarkan taik idung baby ni??lubang idung kecit..nak korek susah..senyum kambing doc time tu..cett..ade aku kesah..janji masalah taik idung yusuf setle..dan doc pun bg mender ni kat saya...so selamat tinggal masalah taik idung tersumbat..hihi..ni kira tips jugak ler utk sesapa yg ada baby kecik..maklumla..baby mana buleh makan ubat sgt kan..so agak2 kalo anak korang tu idung tersumbat..buleh la gunakan produk di atas..sekian tips utk hari ni..berjumpa di entri yg akan dtg..babai..

Sumber Gambar: Pokcik Google

1 comment:

  1. Org dewasa bule pakai ke??
    xtahan la selsema ni..
    malam xbole tdo..
    :(

    ReplyDelete