Friday, October 22, 2010

Cloth Diapers

Haihh..cantiknye kalo mender ni duk kat muntut yusuf..mesti gebussss...tapi sbb ibu dia mim alif lam sin..sila lupakan niat murni itu..(sumber dr pokcik google)


emmm..tengok blog kakak saya duk cerita pasal cloth diapers saya pun sebok nak citer pasal cloth diapers..bukannya apa..saya pun pernah jugak ler ada org sekolahkan saya suruh pakaikan anak dengan cloth diapers..saya x pernah nak buruk-burukkan cloth diapers ke apa..semuanya atas masing-masing..mcm saya ni..saya dah sedia maklum dengan sikap berat muntut..aik?berat muntut ada kah?senang-senang saya guna word malas saja la..anak sorang mungkin la saya boleh handle lagi..tapi memandangkan siang hari saya bekerja..dan sampai rumah pun dah petang dan kadang-kadang tu malam..so cuba la korang bayangkan..cemana keadaan saya masa tu..dah tentu balik rumah saya bukan goyang muntut..tapi buat kerja rumah disamping menjadi tarzan kerana menjerit nama yusuf dan eishah..sila paham agak2 mcm mana perangai budak umur 1 tahun dan 4 tahun..sangat lasak okeh??bertambah kerempeng mokcik..haiihh..tengok..kan saya sudah melalut..berbalik kepada cerita cloth diapers..rasanya kalau anak-anak korang serasi pakai..ok la..saya akui pampers tu ada jugak ler keburukannya..x kira la korang pakai pampers mamipokai ke apa..kadang-kadang pampers buleh buat muntut flower dan bird anak korang jd kurang hensem dan cantik..sebab apa?sbb ruam..ala..ruam tu pun jadi sebab korang bia pampers tu lelama kat muntut anak korang jugak..pendek kata pakai pampers ke cd ke..bergantung atas kerajinan korang jugak..mcm cd..korang kena la cek kerap sket..mana tau kot bocor ke apa ke..pastu sile la rajin membasuh..sbb cd bukan lampin pakai buang..nak beli selai pun mahai..bergantung pada brand laaa..lepas tu korang kena tau jugak cara-cara nak basuh tu..kena guna sabun cap apa..ini pun saya tau sbb kakak saya beli cd baru ni..kalo tak haram saya tatau..bantai pakai sabun basuh biasa tu jer la gamaknya..setakat ni hati saya masih belum terbukak untuk cd..tatau la kot anak ke 3 nanti baru saya hegeh2 nak beli cd..tak pun saya buat jer muka kesian depan kakak saya dan rembat cd dia tu..hahaha..by the way..saya ada jer member yg pakaikan anak dia cd..ok jer..ok dr pampers..(sue..jgn marah erk?aku citer pasai hang kat sini)..dia pakaikan anak dia cd sbb ruam la..pakai cd elok jerr ...x der pun ruam..tetiap weekend saya nampak mcm2 kaler si qisya tu punye cd..geram la pulak..(sue..hang jgn marah sbb aku skodeng anak hang punye cd)..so skrg pilihan di tangan korang sendiri..x rugi pun nak try cd tu..mana tau..kot bleh jimat duit pampers korang..so apa lagi...pasni bleh la korang try test ramai2 cd tu..agak2 ok..bleh la share kat orang lain skali...sekian cerita melalut utk ari ni..maaf la kot ada yang terasa..saya takde niat pa per pun buat entry ni..babai..


No comments:

Post a Comment