Sunday, October 24, 2010

Riang Ria Muda Remaja

Disebabkan ramai yg teka tak betul..cewaaahh..mcm la ada yg teka..tipu jer..maka dengan ini saya akan bgtau sapa kah budak yg mkn cekedis..(camni ke eja?) makan cekedis terkangkang ini..jeng jeng jeng..itu ialah gamba TUAN PUNYE BELOG time kecit-kecit dulu.gambar time baby ada..tapi sexy x pakai baju..so x buleh letak dalam ni..hahaha..

haiihh..sangat kurang sopan berposing cenggini..saya pun tatau time ni umur berapa tahun..yg pastinya saya sgt suke makan makanan mengarut mcm cekedis tu..

Ini pulak time tadika..korang pun bleh nampak..saya pakai baju tadika..dah tentu la masa ni 5 tahun..sebab kakak saya pun tadika lagi..hahaha...eii..comel la pulak pakai tudung senget benget (perasan lagiiii)..agak-agak kalo skrg ni saya g kijer pakai tudung senget benget..mau nye org cop saya erni SENGET..haahaha..


Ini pun rasanya saya masih belum sekolah rendah..dalam rumah ambik gambar kasut tak bukak tu..memang tak bleh blahh betul la...pandai-pandai korang la agak mana satu tuan punye belog..x lain x bukan yg cute tu la..(aduhh..perasan lagi...susah sungguh jd org perasan ni)

Ala..cemana gamba ni bleh tak ikut turutan lak..ini rasanya gambar saya masih belum tadika..kecit lagi..umah nenek saya pun masih di Chabang 3 dan belum berpindah di Pasir Panjang..apa kes plak saya duk sebut nama tempat..mcm la korang tau..yg pastinya saya sgt la nampak mcm lelaki..giller pendek rambut..ntah2 time ni mama aboh saya teringin sgt nak anak laki..tapi yg keluarnya tetap la jugak FLOWER...nak buat camner...redhoooo jer laaaaaaaaaa...

Ini pun gamba sebelum saya tadika..haiihh..sgt x ikut turutan..tapi time ni rambut saya ala-ala pokok menjalar..kerinting di sana sini..sangat la x menawan..haiiihh..time ni masih belum pandai ber REBONDING bagai..


Gambar time sekolah rendah x ingat nak scan..(ayat coverline..sebenarnya tanak bg korang tengok muke saya yang sangat la sememeh..)Ini gambar masa saya Tingkatan satu..sile perhatikan betul2..kain kaler hijau..sah2 menunjukkan saya sekolah agama..Tingkatan 1 saya sekolah di SEK MEN AGAMA KHAIRIAH, KUALA TERENGGANU..naper?x caya?aii..senteng betul kain saya..nyampah tengok..berdiri tegak mcm patung lak tu..sgt x pandai posing..saya cuma berada di sekolah ni selama 1 tahun setengah..pertengahan tingkatan 2 saya pindah sek menengah kat Bangi..hari-hari zikir kat telinga mama aboh nak pindah sekolah..YES..akhirnya dapat balik sekolah kat Bangi..Bye bye skoloh koyahh..bye bye terengganu..

Jeng jeng jeng...ini time tingkatan 4..jauh berbeza..kain pun sudah tidak senteng lagii..time ni saya sgt la HANTU..dalam gambar itu ialah teman sepontengan saya..ehh..ada ke word tu?kalau nak dtg sekolah lambat..x seronok sorang-sorang..haruslah berteman..penyudahnya saya slalu kena berdiri depan perhimpunan..rumah sejengkal dgn skolah pun dtg lambat..itu suara2 kepochi yg saya dengar masa guru disiplin denda kiteorg kutip sampah sbb dtg lambat..x cukup dengan dtg lambat..saya balik awal..mak pak pun pelik..pasai pe anak balik awal ni..dan keluar la alasan mengarut2 dr saya..x cukup balik awal..kerja sekolah yg cikgu bg saya suke buat last minit..terutamanya matematik..sbb saya tersangat la pandai mengira..sampai sekolah saya cilok buku kawan dan tiru..setle masalah..sampai ke sudah asyik dpt cangkul jer math..x cukup dengan tu..saya pernah peram report card selama mungkin..akhirnya ayah saya kata nak mai sekolah sbb lama sgt tak dpt report card..penyudahnya..balik skolah..saya terus kuarkan report kad bgtau ari ni baru dpt report kad..dan dan tu haku kena perli..cikgu ni bile aboh kater nak pi skolah baru nak bg report card..hampehh..padahal dier tau anak dia peram report kad..maunya saya tak peram..byk bendera jepun dalam tu..harus haku kena tadah telinga disamping berbirat di tangan..adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...


Berakhirla zaman sekolah..zaman diploma..saya sgt skema..ye la..budak baru abis skolah..umur pun belasan lagi..ingatkan dah masuk U..takde la dikawal ketat oleh mak pak..rupenya sama jugak..saya x der hal kalo bab keluar jalan-jalan sbb saya mmg tak main la kelaur jenjalan sendiri..wajib keluar dgn mak pak..so duit bleh jimat..yg saya tak tahan..bab tengok tv..still kena catu...adoii..dah la saya dengan kakak saya tu hantu tv sampaikan kakak saya no 2 tu aboh saya panggil hantu cina..mau nya tak..tiap-tiap petang tgk citer cine..disebabkan nak tgk tv pun kena catu..saya sgt suke time ayah saya outstation..x dpt outstation pun time dia pi surau..tapi nak buat cemana..susah sungguh kalo dpt ayah genius ni..balik surau dia buleh pegang tv rasa panas ke tak..di situ saya dan kakak saya sudah kantoi..maka terpaksalah tadah telinga dengar bebelan ataupun dipanggil tazkirah malam..

Eiii....perasan cun sungguh..ini gambar kami 3 beradik..time ni makan angin di mana ntah..yg pastinya masing2 sedang blaja di IPTA time tu..selebet habis...angah..along..ampun weii sebab letak gamba selebet korang kat sini..
Ini pulak time dinner diploma..sgt seronok sbb dah habis dengan jayanya buat diploma..pesal la muka saya masih lagi skema time ni?haiihhh...sgt la x berpuas hati..ni antara housemate saya dulu..masing-masing skrg ni sudah pun berkembang dan berkeluarga..ampun koranggg....korang x kembang pun..keluarga korang jer yg berkembang..

Ini pulak time degree..tak silap sblm masuk xm..haiihh..nak exam pun buleh bergambar..ni la dia budak2 satu rumah saya..sangat seronok kwn dgn dorg ni..dulu saya duduk kat master bedroom..tido sebilik 6 org..tido atas tilam lembik je..budak2 ni suke ejek saya..dorg kata kalo saya tido atas tilam..tak nampak saya pun sbb saya dgn tilam sama jer..kerempeng..sgt hampeh ok..dan kalo bab masak...bile group bilik kiteorg masak..tugas saya cuma masak nasik..sbb itu jer la yg saya pandai..selain dari pandai makan..yg lain saya failed..


Ini pun time degree..disebabkan saya ni anak mak ayah..so every weekend mmg saya balik..saya pernah beronggeng dgn budak2 ni skali skala dan dua kali dua kala saja..

Ini pulak time habis blaja..time ni saya pun x ingat saya dtg sini buat apa..yg pastinya ni dekat puncak perdana..rindunya kat korang weiii...

Apa motif ntah letak gamba ni..ni gambar lepas konvo..tak puas bergamba time konvo..saya bergambar dalam bilik pulak..sgt x senonoh..haihhhhh

Habis citer time buat degree..disebabkan seronok sgt blaja..maka saya belaja lagi..sambung master..(seronokla konon padahal setiap kali dpt esement asyik bantai nangis..)ni HAJAR..merangkap roomate..classmate dan best friend saya..g kelas sesama...makan sesama..tido sesama tapi katil lain-lain..rindunya zaman blaja..skrg ni kawan-kawan master ramai yg buat phd..saya je yg ketinggalan..haiiihhhh...Sekian saja entry yg banyak gambar..itu pun yg sempat scan la..kang saya citer mender lain pulak erk?bubye..

1 comment:

  1. ape2 pun tuan punye blog maintain cute & comel dr kecik sampai la skrg..dan yg paling best maintain slimmmmm..hemmmm bestnye la kalau akak dpt maintain slim cam erni..huhuh

    ReplyDelete