Thursday, October 7, 2010

Sepetang bersama anak-anak..

Ini kalau x salah saya cerita minggu lepas..kesian melihat rutin harian anak-anak..asyik terperap di rumah lepas ibu n ayah pulang dr kerja..haihhhhhhhhhh...penyudahnya..pulang dari kerja saya dan suami angkut anak-anak ke rumah mak long dorang..mandi pool lagiii..

Awang goneng..ehh..silap...awang puting..mamat ni gitu la..puting sokmo la tanak lepas..duk dalam mulut sokmo..ayah dia cabut dia bising bising...atinnn atinnnn...haiiihhhhhhhhhh

Ok..puting dah cabut...duk pulas2 strereng boat pulak..ralit dia duk atas pelampung tu...tapi kalau nak diikutkan..yusuf lagi suka main tanpa pelampung..rasa bebas barangkali..kak long cuma berani duduk di gigi air saja..air ada gigi ke?belasah la labuuuuuu..

Ok..time ni dah mula main simbah-simbah air..punye la susah nak ambik gambar minah ni..sebok duk main sendiri..

Aik?yusuf ni mcm berjalan dalam air la pulaknya..kalau korang perasaan..nampak x suami saya pakai baju batik..itu menandakan..kami bawak budak-budak ni ke sini hari khamis yer kawan-kawan..hari khamis kan ke kena pakai baju batik..hahaha..gambar tuan belog kedaung??ada adaaaaaa...sabo erk??

Tadaaaa....gambo en suami dengan yusuf lagii..budak ni duk dalam pelampung mata stim jer..hanyut jer nampak..ngantok kot...hahaha..dia duk sebuk perati budak-budak lain duk terjun dalam kolam tu..

Caaaakkkkkkkkkkkkk..ngeeeeeeeeeeeee....x buleh nak senyum la ibuuuu...sejukkkkkkkkk...tapi nak berendam lagi..bulehhh??


Eishah n yusuf..yusuf ni bila suami tarik pelampung ke tengah sket dia bising..takut hanyut kot..si eishah lak..takat main sampai anak tangga ke 3..turun lagi dia tak berani..sib baik ayah n ibu pakai baju kerja lagi..kalau tak lama dah terjun skali..

Tadaaaaaaaa....buat yang merindui nak tgk muka tuan rumah kedaung..sama mcm dulu..cuma bertambah selebet..hahahah..

Haaa..kang saya dah ckp..anak saya yusuf mmg lasak...tak menang tangan saya...time duk dlm pelampung pun dia nak membuas..haihhhhhhhhh..angin mokcikkk!

Setelah puas berendammm..time to go home...budak kecik ni asyik lari jer..nak bukak baju pun susah..tu dia nak buat terjun tiruk atas ayah dia...sabo jer laaaaaaaaaaaaaaa..

Ni sorang lagi yg boleh tahan lasak..ada ke patut bila saya cakap kat dia..'kak long..pandang la sini..' dia buleh jawab..ala ibu ni..nak buat apaa??adoiii..tensi tensi..dia tak nampak ke ibu dia pegang kamera..haiihhh..okla..sekian saja cerita tentang budak2..nanti saya update cerita lain pulak..

2 comments:

  1. alallala...dah besar dah eishah ngan yusuf..kakak eishah pun makin besar makin tomey...:-)

    ReplyDelete
  2. besa dah ary..makin besar makin panjang akalnyer..adoiii aiiiiiiiiiii..tahun depan nak anto pi skolah tatau la camner rupe nyer..hahaha

    ReplyDelete

 
Images by Freepik