Thursday, October 14, 2010

Hakim

Saya terpanggil untuk menulis tentang ini bukan kerana untuk meluahkan rasa ketidakpuasan hati saya kepada seseorang..tetapi secara tiba-tiba saya terfikir..kalau orang tu pernah buat salah dengan kita..rasanya..x perlulah sampai ke sudah kita membenci dia..cukuplah cuma dengan kita lebih berhati-hati dengan dia..dan apabila dia ditimpa musibah..perlu ke kita bertepuk tangan..joget lambak..atau padan mukakan dia..dengan alasan..itulah balasan dari TUHAN..bagi saya..tahun ini terlalu banyak benda yang saya pelajari dan bagi saya tindakan itu tak wajar..berprasangka baiklah..dan berfikir yang baik-baik dengan harapan dia akan berubah..ataupun dia sekarang sudah pun berubah..dan sekiranya dia ditimpa musibah..doakanlah yang baik-baik untuk dia kerana siapa kita untuk menghakimi dia..setiap ujian dan dugaan ada hikmah disebaliknya dan setiap penyakit yang diturunkan juga ada sebab-sebab dan hikmahnya..mungkin salah satu daripadanya ialah supaya kita lebih kerap meminta daripadaNYA dan sentiasa dekat dengan NYA..atau mungkin juga untuk menghapuskan dosa-dosa yang telah kita lakukan..

No comments:

Post a Comment