Friday, October 8, 2010

Kudaku Lari Gagah Beraniiiiii..Yieeehaaaaaaaaaaaa...

Anak saya eishah selalu berangan dia ni princess..sumernyer gara-gara terpengaruh tengok cerita Barbie princess..walaupun hidng kemek..kerempeng..dia tetap kata dia princess..hikhikhik..disebabkan dah banyak kali dia duk zikir kat telinga saya dan suami nak naik kuda princess..penyudahnya balik raya aidilfitri hari tu kami angkut dia pi Pantai Batu Buruk..kat situ boleh naik kuda..saya lupa pulak berapa ringgit kena bayar..


Memula naik..muka nampak takut..tapi eishah masih boleh tersenyum..kontrol ayu agaknya..tak pun dia takut saya dan suami gelakkan dia..
Di sinilah saya, yusuf dan kakak saya bersama anak dan suaminya menunggu eishah menunggang kuda..jahat sungguh saya..saja jer sakat yusuf dengan kuda tu ha..tapi haram budak ni nak takut..lagi dia nak tonyoh2 muke kuda tu ader laaa...bimbang saya kuda tu ngappp tangan yusuf sbb time tu syok jer saya tgk kuda tu duk jilat-jilat mulut..mcm kelaparan jer..
Eishah menunduk..saya rasa sama ada dia tak selesa atau pun dia kecut perut memikirkan dia sekarang ni berada di atas kuda..
Saya cuba panggil-panggil nama dia..dia tengok tapi muka mcm payah nak senyummmm..haaa..saya dah agak..budak ni memang penakut..saje jer buat berani..hahaha



Ok..sudah selamat sampai..eishah cuba berikan senyuman paling manis kat ibu..senyum cuak namanya ni yer kawan-kawan..


Masih tak turun dari kuda gara-gara si ayah sebok nak ambik gambar anak daranya di atas kuda...haihhhhhhh...Turun dari kuda tu..saya tanya eishah..best ke kak long nak kuda princess??best ibu..adik yusuf tak boleh naik sebab dia kecik lagi..takut..hemmm..dalam hati saya jawab..alaaa..hang pun sama jugak penakut..kalau tak..takkan ler tangan tu sejuk ketar time ibu pimpin skrg ni haaa kak long wehhh..hahaha...sabo jer la....


No comments:

Post a Comment