Sunday, October 3, 2010

Panjang akal part II

Saya yang banyak akal..


Situasi 1:

Di pagi hari ketika saya sedang sibuk bersiap nak pi kijer..

Ibu: Adoiiiiiiiiiiiiiiiiii....sakitnyer peruttttttttttttttttt....
Eishah: Alaaaaa....sakit perut nanti kita pegi la klinik cek perutttttt..
Ibu: (berkata-kata dalam hati...haih...pandai pulak dia bagi jawapan)

Situasi 2:

Di pagi hari ketika saya dan suami sedang sibuk bersiap nak ke pejabat..

Eishah: Ayah eishah b***k kat tandas malam tu..
Ayah: Iyer ker?pandainya...bila??
Eishah: Bile laaaa..
Ayah: Iyer laa..bila tu bila??
Eishah: BILA laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ayah: haihhhhhhhhhhhh..eishah ni paham ke tak maksud bila ni????
Ibu: Gelak guling-guling

Situasi 3:

Kejadian berlaku sebelum keluar rumah ke pejabat..

Eishah: Kenapa ibu pakai baju raya??
Ibu: Laaa....ari ni kan ibu work..kena la pakai baju kurung..(dalam hati..mentang2 la baju aku sama ngan dia n baju raya lak tu..ingat jerr..x agak2 nak sebut baju raya tu slow2..malu wehhh)
Eishah: Ala..ni kan baju rayaaaa...ibu pakai jer baju bunge2..
Ibu: (terkedu..x tau nak jawab apa..baju munge munge mana satu ni erk?diam jer la labuuuuuuu..)

Situasi 4:

Soalan peberet yang mama n aboh selalu tanya kat eishah..

Mama: Kak long..kak long nama apa?
Eishah: Eishah Naqiyyah
Mama: binti?
Eishah: Ahmad Marjuki
Mama: Ayah nama apa?
Eishah: Ustat Marjuki
Mama: Ibu nama apa?
Eishah: Ibu nama Ellllniiiii Surayaaaaa
Mama: Ibu work kat mana?
Eishah: U*M laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..


No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik